کد خبر: ۷۸۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

پاسخ کاخ سفید به افزایش نارضایتی از بایدن

کاخ سفید با رد نتایج نظرسنجی جدیدی که رضایت مردمی از بایدن را حدود ۳۰ درصد نشان می‌دهد و حاکی از آن است که دموکرات‌ها برای رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد دیگری را می‌خواهند، به برخی از "دستاوردهای" گذشته اشاره کرد.
پاسخ کاخ سفید به افزایش نارضایتی از بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

 کارین ژان‌-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که به‌رغم نتایج نظرسنجی جدید نیویورک‌تایمز و سینا کالج، این دولت همچنان روی مسائل پیش رو متمرکز است.

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی نیوز، براساس این نظرسنجی، تنها ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را تایید کردند و ۶۴ درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفتند که می‌خواهند فرد دیگری از این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی نامزد شود.

ژان-پی‌یر در کنفرانس خبری خود پیش از اشاره به شادمانی بایدن از بسته دو حزبی مبارزه با تسلیحات تهاجمی گفت: قصد ندارم از اینجا وارد سیاست یا هرگونه تحلیل سیاسی شوم اما این مساله خاصی نیست و قرار است نظرسنجی‌های زیادی پیش رو باشد. آنها بالا و پایین می‌روند و این چیزی نیست که ما منحصرا روی آن تمرکز کنیم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما روی مسائلی نظیر امضای لایحه دو حزبی اصلاحات قوانین حمل سلاح که موجب نجات جان انسان‌ها می‌شود، متمرکز هستیم. آیا کارهای دیگری هم مانده است؟ قطعا. من درباره تورم و مسائل دیگر حرف می‌زنم که اولویت این رئیس‌جمهوری آمریکاست. ما شاهد کاهش حدودا ۳۰ درصدی قیمت بنزین در هر گالن طی بیش از ۲۵ روز بودیم. این چیزی است که رئیس‌جمهوری آمریکا کار روی آن را ادامه می‌دهد چون هنوز هم ما نیاز داریم که به آمریکایی‌ها آرامش و تسکین بدهیم.

این سخنگو به سرعت اولویت‌های دیگری را فهرست‌وار بیان کرد، از جمله حفظ رشد اشتغال و پیشبرد لایحه‌ای برای افزایش رقابت با چین. او همچنین تاکید کرد: با وجود هرگونه نظرسنجی ضعیفی، بایدن روی این مسائل متمرکز می‌ماند. ما قرار نیست به نظرسنجی‌ها توجه کنیم. این کاری نیست که ما قصد انجامش را داشته باشیم اما روی اثر آن بر مردم آمریکا توجه می‌کنیم. کارهای زیادی برای انجام هست که رئیس جمهور قصد دارد روی آنها و اثراتشان تمرکز کند.

با این حال ژان‌-پی‌یر به نارضایتی گسترده‌ای که این نظرسنجی نشان داد، اذعان دارد. بیش از ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آمریکا در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. این سخنگو گفت:‌ ما احساس آمریکایی‌ها را درک می‌کنیم. می‌فهمیم. می‌دانیم که تورم به خانواده‌ها ضربه می‌زند. می‌فهمیم که آنها تلاش دارند مساله افزایش بهای سوخت و قیمت مواد غذایی را برای خودشان حل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین