کد خبر: ۷۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴

پایگاه ترکیه در شمال عراق، هدف حملات راکتی قرار گرفت

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که پایگاه نظامیان ترکیه در شمال عراق، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.
پایگاه ترکیه در شمال عراق، هدف حملات راکتی قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری عراقی از حمله راکتی به پایگاه نظامیان ترکیه در شمال این کشور خبر دادند.

​به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، این حملات با راکتهای ۱۲۲ میلیمتری صورت گرفت و در جریان آن، پایگاه زلیکان در استان موصل که محل استقرار نیروهای ترکیه است، هدف قرار گرفت.

صابرین همچنین خبر داد که گروه «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

پایگاه نظامیان ترکیه همچنین اواخر تیر ماه هدف حمله راکتی قرار گرفت. این پایگاه با ۱۴ موشک از نوع گراد، مورد حمله واقع شد.

گروه «لواء احرار العراق» هم مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.این گروه در بیانیه خود اعلام کرد: «پایگاه اشغالگران ترکیه‌ای در زلیکان را با موشک‌های نوع گراد ۱۲۲ میلیمتری هدف قرار دادیم و این آغاز راه است».

این گروه عراقی تأکید کرد که این حمله را در پاسخ به حمله موشکی ترکیه به استان دهوک انجام داده است.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، اما اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین