کد خبر: ۷۸۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

بارش‌های اخیر ۲۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی بوشهر خسارت زد!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون " در این استان تاکنون در چند روز اخیر تاکنون ۳۰ میلیون متر مکعب از نیاز آبی سدها، بندها، محیط زیست و تالاب حله تامین و ۲۷ میلیارد تومان خسارت نیز به تاسیسات آبی این استان وارد شده است.
بارش‌های اخیر ۲۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی بوشهر خسارت زد!
آفتاب‌‌نیوز :

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهرعصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی در استان بوشهر تا امروز ظهر سدهای سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، قیز قلعه یک میلیون مترمکعب، خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و تنگ ارم ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سازه های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و سازه های جنوب استان بوشهر بویژه در شهرستان های کنگان و دیر در مجموع سه میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

محمدی ادامه داد: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون همه واحدها و اداره‌های شهرستانی این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شده است تا در گرم ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از این موهبت الهی برخودار شوند.

وی اظهار کرد: با وجود ثبت بیشترین میزان بارندگی سامانه مونسون در شهرستان دشتستان و ایجاد برخی خسارات، بهره برداری حداکثری از رواناب‌های حاصل از این سامانه در استان بوشهر صورت گرفت.

محمدی افزود: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، آبراهه ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش و نسبت به مدیریت بهینه رواناب‌ها تصمیم‌گیری شد.

خسارت های سیلاب به تاسیسات آبی استان بوشهر ۲۷ میلیارد تومان برآورد شد

وی با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه های آبیاری، اذعان کرد: خسارت‌های وارد شده به تاسیسات و بناهای آبی در ۲ شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تاکنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

سامانه بارشی مونسون از عصر سه‌شنبه فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنان در این استان فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین