کد خبر: ۷۸۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

قلع و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه

استاندار تهران بخشی از مشکلات و خسارات سیل در تهران را ناشی از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز عنوان کرد و از قلع و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه خبر داد.
قلع و قمع ۱۳۰ ساختمان غیرمجاز در حریم بستر رودخانه
آفتاب‌‌نیوز :

محسن منصوری درباره حوادث غیرمترقبه و مقابله سریع با آن اظهار کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز باید به‌شدت کنترل شود و در دولت سیزدهم روی این موضوع حساسیت جدی داشته‌ایم به‌طوری‌که در ده ماه اخیر حتی یک مورد ساخت‌وساز غیرمجاز هم نداشتیم.

وی که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، با بیان اینکه در شهرستان دماوند و بخش رودهن چند ماه قبل ۱۳۰ ساختمان غیرمجازی که در حریم بستر رودخانه ساخته شده بود را قلع‌وقمع کردیم و به همین جهت نیز در سیل اخیر کمترین تلفات را در این شهرستان داشتیم، درباره اقدامات انجام شده پس از سیل اخیر، ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت درگیر سیل و مسائل مرتبط با آن بودیم. اقداماتی را به‌صورت طبیعی مجموعه استانداری و ستاد بحران برای حل مسائل پس از وقوع سیل باید انجام دهند که بر اساس وظیفه، آن‌ها را آغاز کرده‌ایم که شامل فرایند پاک‌سازی مناطق سیل‌زده و اصلاح و بهسازی می‌شود.

استاندار تهران همچنین درباره مقابله و پیشگیری از وقوع سیل و آسیب‌زدن بارش‌های باران تصریح کرد: بخشی از خساراتی که از سیل مشاهده می‌کنیم ناشی از غفلت‌هایی است که در طول سالیان متمادی توسط دستگاه‌های اجرایی است. البته این بدان معنا نیست که اگر همه تدابیر و تمهیدات را درست انجام دهیم، سیل خسارتی نمی‌زند، زیرا ممکن است شدت سیل به حدی باشد که آسیب‌زننده باشد.

منصوری با تأکید بر اینکه باید به هشدارها در مواقع خطر توجه شود، گفت: در سیل اخیر از روزهای قبل رسانه‌ها درباره بارندگی شدید اعلام آماده‌باش کرده بودند. در بعضی از مناطق این توصیه‌ها را جدی گرفته بودند و در برخی از مناطق دیگر کمتر نسبت به این موضوع توجه شده بود و در نتیجه خسارت‌ها در این نواحی بیشتر شده بود.

وی به پوشش گیاهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول آبخیزداری اشاره و اظهار کرد: در کشور به دلیل محدودیت‌های منابع، کمتر به مسائل مهمی از جمله آبخیزداری و احداث سیل‌بندها پرداخته‌ایم که البته باید به‌عنوان دولت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین