کد خبر: ۷۸۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

حمله داعش به مالی / ۲۱ کشته و ۹ مفقودی

ارتش مالی دوشنبه شب اعلام کرد، در حمله عناصر وابسته به داعش به شمال این کشور در مرز با بورکینافاسو، ۲۱ نفر کشته و ۹ نفر مفقود شدند.
حمله داعش به مالی / ۲۱ کشته و ۹ مفقودی
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش مالی اعلام کرد، عناصر وابسته داعش به منطقه «تیسیت» واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری مرز بورکینافاسو و نیجر حمله کردند که در پی درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها، ۱۷ سرباز و چهار غیرنظامی کشته و ۹ نفر نیز مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش مالی همچنین گفته که در این درگیری هفت تن از عناصر داعش نیز کشته شدند و خسارت‌هایی به منازل و اموال مردم در منطقه تیسیت وارد آمده است.

تیسیت منطقه وسیعی در نزدیکی مرز با بورکینافاسو و نیجر است که دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است.

بهمن ماه گذشته حدود ۴۰ غیرنظامی به دست عناصر داعش در منطقه تیسیت کشته شده بودند.

پیشتر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که در درگیری‌های ماه ژانویه تا مارس سال جاری میان ارتش و شبه نظامیان در کشور مالی بیش از ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این تلفات نشان دهنده افزایش ۳۲۴ درصدی تلفات غیرنظامیان نسبت به سه ماهه قبل و ناکامی حکومت نظامی کشور مالی در محدود کردن نقض حقوق بشر یا مقابله با اقدام‌های خشونت آمیز گروه‌های مرتبط با القاعده و داعش در این کشور است.

مالی به دنبال کودتای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به فاصله کمتر از یک سال، به دلیل تمایل شورای نظامی حاکم به ماندن در قدرت برای چندین سال، از نهم ژانویه متحمل یک سری تحریم‌های شدید اقتصادی و دیپلماتیک به ویژه از سوی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین