کد خبر: ۷۸۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

معاون رئیسی: ۴۰ روز است که نوسانات بازار فروکش کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تلاش و اقدامات دولت برای کاهش نگرانی مردم در حوزه اقتصادی، ابراز امیدواری کرد از ۶ ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی و اوایل سال آینده به رونق اقتصادی دست یابیم.
معاون رئیسی: ۴۰ روز است که نوسانات بازار فروکش کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

«سید صولت مرتضوی» درباره موعد ثبات اقتصادی در کشور این اظهارات را بیان کرد و توضیح داد: ارزیابی من این است که حدود ۴۰ روز است که به یک ثبات رسیده‌ایم یعنی نوساناتی که در بازار بوده فروکش کرده است و امیدواریم از ۶ ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی و از اوایل سال آینده به رونق اقتصادی برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس درباره مهمترین اقدامات دولت در یک سال اخیر به ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت گفت: در این مدت اقدامات خوبی در سیاست خارجی و داخلی انجام شد که از مهمترین آن تقویت روابط با کشورهای جهان به ویژه منطقه و افزایش و توسعه روابط ایران با آنهاست و دولت سیزدهم ثابت کرد همواره هوادار و خواهان توسعه و ارتقا سطح روابط با کشورهای خارجی از جمله همسایگان هستند و در این مدت تعاملات بسیار مطلوبی با سایر کشورها حاصل شد.

مرتضوی حضور ایران و عضویت آن در اجلاس شانگهای، مراودات با سایر کشورها و دیدارهای رسمی خارجی رئیس جمهور در سفرهای خارجی و میزبانی ایران از مقامات ارشد کشورها را از مهمترین موفقیت های دولت در این بخش برشمرد و از رکورد سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت در یک سال اخیر به ۳۱ استان به عنوان اتفاق های مهم دولت مردمی سیزدهم یاد کرد.

وی گفت: رئیس جمهور در کنار سفرهای استانی چند سفر مجزا و به صورت موضوعی در یک سال اخیر داشت که از کرملین تا کرمان در حادثه سیلی که ایجاد شد گرفته تا بازدید سرزده از اندیکای استان خوزستان و سفر مجدد به خرمشهر و آبادان برای توسعه این دو شهر و بازدید از حادثه متروپل و دلجویی از حادثه دیدگان و سایر سفرهای موضوعی از جمله آنها بود که این حضور میدانی، اثرگذار و تصمیم ساز در راستای رفع مشکلات بود.

مرتضوی به آزادسازی سواحل در این دولت اشاره کرد و گفت: در این مقطع تمام سواحلی که در اختیار دستگاه های اجرایی بود منهای آن بخش از دستگاه هایی که ارتباطشان با دریا اجتناب ناپذیر بود، آزاد شده است.

تبدیل اقتصاد رفاقتی به رقابتی

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اصلاح ساختار نظام اقتصادی از رفاقتی به رقابتی را از دیگر اقدامات شاخص دولت برشمرد و گفت: بحث ساماندهی یارانه‌ها در اصلاح نظام اقتصادی خواسته تمام کارشناسان و اقتصاددانان بوده و با توجه به شعار مبارزه با فساد که رئیس جمهور بر آن تاکید داشت دست به اصلاح ساختار اقتصادی کشور زد هر چند در ابتدا با ناملایمات و نوساناتی همراه شد، اما خوشبختانه به ثبات رسیدیم که امیدواریم با رونق اقتصادی نگرانی مردم رفع شود.

قطع پیوند مستقیم اقتصاد با برجام

مرتضوی از دیگر اقدامات یک سال اخیر دولت را قطع پیوند مستقیم اقتصاد با برجام عنوان کرد و گفت: این دولت اثبات کرد که بدون هرگونه باج دادن به اربابان می‌توان کشور را اداره کرد و خوشبختانه امروز صادرات نفت ما در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی در تکمیل این بخش از اظهارات درباره اینکه این منابع صرف کجا می‌شود، افزود: ۴۸۰ هزار میلیارد تومان از این منابع در کسری بودجه سال گذشته لحاظ شده است و از این منابع برای افزایش یارانه‌ها و حقوق هزینه می‌شود و بخش اعظم منابع هم برای بدهی‌های دولت گذشته به صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بخش قابل توجه هم وارد طرح‌های عمرانی و مهم اقتصادی هزینه شده است و امیدواریم در یک بازه زمانی مناسب مردم طمع شیرین خدمات را لمس کنند.

دامنه ریسک پذیری دولتمردان بالاست

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که آیا موضوعی بود که دولت در این یک سال نتوانسته باشد انجام دهد، گفت: نظر به اعتمادی که ملت دارند و رفتار صادقانه‌ای که رئیس جمهور با مردم دارد دامنه ریسک پذیری دولت مردان بالا رفته است و به ذهن من خطور نمی‌کند که موضوعی باشد و دولت با تعلل و بنا بر عللی نخواهد اجرا کنند.

مرتضوی ادامه داد: یکی از برتری‌های این دولت این است که اجرای قانون هر چند دشوار هم باشد اما خود را ملزم به اجرای آن می داند.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره نحوه برگزاری دور دوم سفرهای استانی گفت: پیشنهاد نخست نظارت میدانی بر اجرای مصوبات سفر دور نخست است و اینکه در دور دوم ارتباط رئیس جمهور با مردم حتی بیشتر می‌شود و اگر کرونا کاهش یابد رئیس جمهور علاقه‌مند است به استان‌های مختلف سفر کند و با مردم از نزدیک ارتباط داشته باشد و در واقع ارتباط رئیس جمهور با مردم در دوره دوم سفرهای استانی بیشتر از گذشته خواهد بود و اگر نقاط یا حلقه‌های مفقود وجود دارد برای رفع آن اقدام شود.

مرتضوی افزود: اساس سفرهای دور دوم رونق اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن واحدهای مسکونی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین