کد خبر: ۷۸۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

هشدار کیسینجر درباره جنگ آمریکا با روسیه و چین

هنری کیسینجر که از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا فعالیت داشت، در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: ما در آستانه وارد شدن به جنگ با روسیه و چین بر سر مسائلی هستیم که تا حدی مسئول به وجود آمدن آنها هستیم، بدون اینکه بدانیم چگونه به آنها پایان دهیم یا به چه چیزی منجر خواهد شد؟
هشدار کیسینجر درباره جنگ آمریکا با روسیه و چین
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر درباره تایوان هشدار داد که ایالات متحده و چین در حال مانور و حرکت به سمت یک بحران بر سر موضوع تایوان هستند.

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با "وال استریت ژورنال" با اشاره به موضوع تایوان که اخیرا به نقطه درگیری بین پکن و واشنگتن بدل شده هشدار داد که ایالات متحده و چین در حال حرکت به سمت یک بحران هستند.

این مسئول اسبق آمریکایی ضمن ابراز نگرانی شدید، به واشنگتن توصیه کرد که ثبات در این باره را حفظ کند.

وی افزود: سیاست‌های اجرا شده توسط دو طرف ثمر داد و باعث پیشرفت تایوان و تبدیل آن به رژیمی مستقل و دموکراتیک شد که صلح بین چین و آمریکا را برای ۵۰ سال حفظ کرد.

او ادامه داد: در این شرایط باید نهایت مراقبت را کرده و از اقداماتی که این ساختار را تغییر می‌دهد ممانعت کرد.

کیسینجر همچنین گفت واشنگتن در آستانه جنگ با دو ابر قدرت جهان بر سر مسائلی است که تا حدی در ایجاد آنها سهیم بودیم، بدون اینکه هیچ درک درستی از آن داشته باشیم که این مسائل چگونه به پایان می‌رسد یا قرار است به چه منجر شود.

کیسینجر ۹۹ ساله ادامه داد: آیا آمریکا می‌تواند مانند دوران ریچارد نیکسون،(رئیس جمهور اسبق آمریکا) دو دشمن را از طریق جدا کردن آنها و تفرقه بین‌شان مدیریت کند؟"

این وزیر امور خارجه اسبق افزود: اکنون نمی‌توان گفت که ما می‌توانیم آنها را از هم جدا کنیم و یکی را علیه دیگری قرار دهیم. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تنش را متوقف و گزینه‌هایی را مطرح کنید.

در مورد اوکراین نیز کیسینجر گفت که معتقد است بهترین گزینه برای کی‌یف این است که شبیه فنلاند، پیش از رها کردن موضع بی طرف خود و ابراز تمایلش برای پیوستن به ناتو باشد.

وی خاطرنشان کرد که با توجه به جنگ فعلی اوکراین، با کی‌یف باید به عنوان یکی از اعضای ناتو، چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی، رفتار شود.

کیسینجر در مورد احتمال حل و فصل اوضاع در اوکراین هم گفت که روسیه در نهایت کریمه و بخش‌هایی از منطقه دونباس را حفظ خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین