کد خبر: ۷۸۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

رسانه روسی: مسکو اسناد محرمانه عمارت ترامپ را خوانده!

شبکه تلویزیونی دولتی روسیه درباره کشف اسناد فوق محرمانه از عمارت ترامپ در مارالاگو گزارش داد که "بدیهی است اگر مدارک مهمی در کار بوده باشد، در مسکو برای مدتی مورد بررسی قرار گرفته است!"
رسانه روسی: مسکو اسناد محرمانه عمارت ترامپ را خوانده!
آفتاب‌‌نیوز :

 دوشنبه گذشته اف‌بی‌آی با تایید دادستان کل آمریکا اقدام به تفتیش عمارت لوکس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در فلوریدا کرد و هدف از این جستجو یافتن اسناد محرمانه و اطلاعات فوق حساس و همچنین دیگر اسناد طبقه‌بندی‌شده عنوان شد. در همین حال واشنگتن پست پنج‌شنبه گذشته گزارش داد که مقامات فدرال به دنبال اسنادی در رابطه با تسلیحات هسته‌ای هستند، اما ترامپ این گزارش را "حقه" خواند.

به گزارش وب‌سایت نشریه نیوزویک، به دنبال آن شبکه تلویزیونی دولتی روسیه (روسیا-۱) گزارشی در این رابطه منتشر کرد و مجری آن «یوگنی پوپوف» به همین گزارش درباره تسلیحات هسته‌ای اشاره کرد.

مجری روسیا-۱ گفت: مشخص شد که تحقیقات علیه ترامپ به ناپدید شدن اسناد محرمانه از کاخ سفید مربوط به توسعه تسلیحات هسته‌ای از سوی ایالات متحده مربوط می‌شود. اف‌بی‌آی حرفی از اینکه چه نوع تسلیحاتی در کار بوده یا اینکه در خانه ترامپ چه چیزی پیدا کرده، به میان نیاورده است. بدیهی است که اگر مدارک مهمی در کار بوده باشد، در مسکو برای مدتی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مجری در ادامه با بیان اینکه تلاش برای حفاظت از اطلاعات محرمانه "تلاشی بیهوده" بوده، پرسید: خب هدف از این جستجو چیست؟

نیوزویک در رابطه با این ادعا با دفتر مطبوعاتی ترامپ تماس گرفت.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا قبل از آن در یک پیام در شبکه اجتماعی خود موسوم به "تروث سوشال" نوشت: تسلیحات هسته‌ای یک حقه است، درست مثل روسیه، روسیه یک حقه بود، دو استیضاح حقه بودند، تحقیقات رابرت مولر یک حقه بود و خیلی چیزهای دیگر. همان افراد زهوار در رفته و به درد نخور در آنها دخیل بودند.

منتقدان ترامپ از دیرباز گمانه‌زنی کرده و تئوری‌هایی مبنی بر همکاری او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را مطرح می‌کنند و به اظهارات دائما مثبت او درباره رهبری روسیه و مناسبات تجاری سابق خودش با مسکو اشاره داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین