کد خبر: ۷۸۸۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
۵ سال دوری از دوربین و پرده نقره‌ای برای ۶ سینماگر

احتمال ممنوع از کار شدن ۶ چهره شاخص سینما قوت گرفت/ اسامی

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور قرار است اسامی ممنوع‌الکار‌های سینما را هفته آینده به طور رسمی اعلام کند. همچنین وضعیت سینماگرانی که در ماجرای بیانیه مربوط به خوزستان و حاشیه‌های جشنواره کن دچار مشکل شدند، مشخص خواهد شد.
احتمال ممنوع از کار شدن ۶ چهره شاخص سینما قوت گرفت/ اسامی
آفتاب‌‌نیوز :

شنیده‌ها حاکی از آن است که طبق نظر سازمان سینمایی ۶ چهره شاخص سینما ممنوع از کار شده‌اند. اصغر فرهادی، سعید روستایی، هایده صفی‌یاری، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی و فرشته حسینی نام هوایی هستند که احتمالا با محرومیتی پنج ساله از فعالیت در سینما مواجه خواهند شد.

عده‌ای از این چهره‌ها به دنبال اتفاقاتی که در جشنواره کن افتاد و همین‌طور حمایت از اعتراضات مردم خوزستان از فعالیت در سینما و تلویزیون محروم می‌شوند. پیش از این نوید محمدزاده از حضور در فعالیت‌های تئاتری منع و نمایش تئاتری او تعطیل شده بود.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور قرار است اسامی ممنوع‌الکار‌های سینما را هفته آینده به طور رسمی اعلام کند. همچنین وضعیت سینماگرانی که در ماجرای بیانیه مربوط به خوزستان و حاشیه‌های جشنواره کن دچار مشکل شدند، مشخص خواهد شد.

خزاعی در این باره معتقد است که «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌های خود شخص خاصی را نام نبردند و گفتند اگر کسی ممنوع الکار شده باشد عطف به ماسبق نمی‌شود، یعنی فیلم‌هایی که در گذشته بازی کرده‌اند دچار مشکل نمی‌شوند. اینکه رسانه‌ها این حرف‌ها را به سمت و سوی یک بازیگر یا کارگردانی ببرند و تحلیلی داشته باشند، مسئله دیگری است. با این حال برای یکسری از دوستان در ارتباط با بیانیه ۱۷۰ نفر (در حوادث خوزستان) و برای یکسری دیگر هم در ارتباط با جشنواره کن مشکلاتی به وجود آمده که ما درباره بیانیه ۱۷۰ نفر گفتیم این جریان به سازمان سینمایی مربوط نیست. از ما درخواست کردند، ما هم از دوستان (امضاکنندگان) درخواست کردیم که اگر بیانیه را نخوانده بودند یا اطلاعی نداشتند به طور رسمی اعلام کنند که دچار مشکلات عدیده نشوند، ولی اینکه از میان سایر دوستان چه کسانی ممنوع‌الکارند یا دچار مشکلاتی هستند تا آخر هفته آینده به صورت شفاف اعلام می‌شود.»

به گفته وی «ما تلاش کردیم بعضی دوستان که اسامی آن‌ها مطرح بود از این لیست کنار گذاشته شوند. مجموع این افراد به ۵، ۶ نفر می‌رسد که البته چند نفر کم شده، ولی به طور کامل هفته آینده مشخص می‌شود که مثلا هایده صفی‌یاری، تدوینگر فیلم «عنکبوت مقدس» چه وضعیتی خواهد داشت، چون یکی از افراد مورد بحث است. جمع‌بندی تمام این‌ها به زودی مشخص می‌شود و طبق گفته آقای اسماعیلی اگر هنرمندانی ممنوع‌الکار شوند قطعا این را مدنظر خواهیم داشت که عطف به ماسبق نشود و سرمایه و تهیه‌کننده و کارگردان و نتیجه زحمت گروه تولیدی که مربوط به قبل از این جریان‌هاست، دچار مشکل نشوند. ما قصد جلوگیری از آثار را نداریم بلکه برای اکران آن‌ها حمایت نیز خواهیم کرد تا شرایط طبیعی خود را طی کنند و این، خیلی با آثار جدید فرق دارد.»

حال باید منتظر اعلام رسمی سازمان سینمایی ماند و دید که مدیران این سازمان دور نام کدام یک از اسامی این فهرست ۶نفره خط قرمز می‌کشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین