کد خبر: ۷۹۳۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!

اپل طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را در دست ساخت دارد که شاید در رویداد بعدی شاهد معرفی آن‌ها باشیم.
تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!
آفتاب‌‌نیوز :

اپل روز چهارشنبه در مراسم Far Out از گوشی‌های آیفون 14 در کنار نسل جدید اپل واچ و همچنین ایرپاد پرو 2 رونمایی کرد. با این حال، طرفداران محصولات اپل انتظار داشتند تا در این رویداد شاهد معرفی یک دستگاه غافلگیرکننده نیز باشیم. در ادامه این مطلب، تمام دستگاه‌هایی که غول فناوری می‌توانست معرفی کند اما احتمالا در رویداد دیگری شاهد آن‌ها باشیم را آورده‌ایم.

آیپد نسل دهم اپل
تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!

اپل از مدت‌ها قبل در حال کار روی ویژگی‌های جدید و مهم‌تری برای آیپد ارزان‌تر خود بوده است. طبق گزارش‌های قبلی، آیپد نسل دهم جدید (با کد J272) به جای لایتنینگ از یک پورت USB-C بهره می‌برد که با این وجود می‌توان گفت اپل قصد دارد USB-C را به کل خط تولید آیپد بیاورد.

همچنین با وجود این پورت، کاربران می‌توانند به‌راحتی آیپد خود را به نمایشگرها مدرن‌تر مانند «استودیو دیسپلی» متصل کنند. همچنین برخی منابع دیگر اشاره کرده‌اند که این دستگاه دارای نمایشگر رتینا با وضوحی مشابه با نمایشگر آیپد ایر خواهد بود.

علاوه بر این، می‌توان انتظار داشت که نمایشگر دستگاه با افزایش جزئی 10.5 اینچ یا حتی 10.9 اینچ باشد. با این حال، مشخصات مدرن‌تر نمایشگر مانند طیف رنگی گسترده با DCI-P3 و روشنایی بالاتر، فقط به آیپدهای گران‌تر محدود خواهد شد.

در حالی که نسل دهم آیپد می‌توانست در جریان رویداد چهارشنبه اپل معرفی شود، اما احتمالا ماه میلادی آینده و در رویداد ماه اکتبر رونمایی خواهد شد.

آیپد پرو جدید
تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!

یک سال و نیم قبل بود که اپل در جریان رویداد «Spring Loaded» خود از جدیدترین مدل آیپد پرو رونمایی کرد. هرچند در شایعات قبلی گفته شده بود که نمی‌توان انتظار داشت تا اپل در رویداد Far Out خود از آیپد پرو جدید رونمایی کند، اما همیشه این احتمال وجود دارد.

همانطور که «مارک گورمن» از بلومبرگ نیز اشاره کرده بود، آیپد پرو بعدی با تراشه M2 و تغییراتی در طراحی، احتمالا پاییز امسال معرفی می‌شود. اپل همچنین قصد دارد تا فناوری MagSafe را به دو نسخه آیپد پرو 11 اینچی با نمایشگر LCD و آیپد پرو 12.9 اینچی با فناوری miniLED بیاورد.

علاوه بر این، عمر باتری بهتر و لوازم جانبی جدید نیز می‌تواند دیگر نکات قابل توجه این دستگاه را شامل شوند.

مک‌های جدید با تراشه M2
تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!

انتظار می‌رود که اپل امسال از چندین رایانه مک جدید با تراشه M2 رونمایی کند. گورمن در یکی از خبرنامه‌های خود گفته بود:

«اپل روی نسخه‌های M2 مک مینی، مک پرو و مک بوک پرو کار می‌کند، بنابراین فکر می‌کنم احتمالا حدود دو ماه آینده حداقل یک جفت از این دستگاه‌ها را شاهد باشیم.»

شایعات مربوط به این رایانه‌ها چندان جدید نیستند. خود اپل قبلا اعلام کرده بود که در حال کار روی مک پرو جدید است. طبق گفته بلومبرگ، نسل بعدی مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی می‌تواند در پاییز 2022 و بهار 2023 با پردازنده‌های M2 پرو و M2 مکس معرفی شود. علاوه بر این، از سال گذشته شایعاتی درباره نسل دوم مک مینی اپل نیز شنیده می‌شود.

با این حال، هیچ یک از این محصولات در رویداد اخیر اپل حضور نداشتند و این شرکت فقط روی آیفون، اپل واچ و ایرپاد تمرکز کرده بود.

هدست واقعیت ترکیبی
تصاویر| حیرت انگیز‌هایی که اپل رو نکرد!

تقریبا از سال گذشته، شایعات بسیار زیادی درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل شنیده می‌شود. در طول رویداد اخیر نیز این شرکت می‌توانست با استفاده از عبارت «یک چیز دیگر» (One More Thing) که اغلب توسط «استیو جابز» استفاده می‌شد، به این دستگاه اشاره کند.

طبق شایعات، انتظار می‌رود که این دستگاه تا اواخر سال جاری رونمایی شود و از سال 2023 به فروش برسد. از آنجایی که در رویداد اخیر هیچ اشاره‌ای به آن نشد، این احتمال وجود دارد که در رویداد ماه آینده به عنوان اعلامیه One More Thing به آن اشاره شود.

رویداد بعدی اپل چه زمانی برگزار می‌شود؟
هرچند هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده و هیاهوی مربوط به رویداد معرفی آیفون 14 هنوز به‌طور کامل خاموش نشده، اما همه چیز نشان می‌دهد که اپل در ماه اکتبر رویداد دیگری را برگزار خواهد کرد که روی آیپد و مک تمرکز دارد.

اپل همچنین باید macOS Ventura و iPadOS 16 را نیز منتشر کند که حداقل یک ماه دیرتر از iOS 16، tvOS 16 و watchOS 9 در دسترس خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین