کد خبر: ۷۹۵۸۵۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

ادامه تجمعات در برخی شهرهای کشور

ماموران امنیتی نیز با تجهیزات خود سعی در متفرق کردن معترضان را دارند. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، درگیری های شدیدی بین ماموران و برخی تجمع کنندگان روی داده است.
ادامه تجمعات در برخی شهرهای کشور
آفتاب‌‌نیوز :

جمعی از شهروندان در شهر‌های مختلف کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمعات بعد از فوت مهسا امینی آغاز شده بود.  

در چهارمین روز اعتراضات، تجمعات به شهر‌های بیشتری کشیده شد و همچون روز‌های قبل میزان خشونت در این تجمعات نیز بالا بوده است.

تجمعات در شهر‌های تهران، بابل، گرمسار، قائمشهر، مشهد، بندر انزلی، اشنویه، بجنورد، شیروان، بابلسر، آمل، زرین شهر، قرچک ورامین، شهسوار، علی‌آباد کتول، زاهدان، کرمان، سیرجان، نوشهر، قاین، اراک، پاکدشت، اصفهان، زنجان، سردشت، سمنان، مرند، ملارد، قشم، گنبد، تبریز، کرمانشاه، همدان، تالش، اهواز، شوشتر، ایلام، اردبیل، کاشان، بیرجند، پرند، قوچان، شیراز، دهلران، ارومیه و ... به صورت پراکنده برگزار شده است.

به نظر می‌رسد به جز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، در استان‌های دیگر تجمعات پراکنده‌ای شکل گرفته است.

در برخی تجمعات خودرو‌های پلیس آتش زده و خساراتی نیز به برخی ساختمان‌های دولتی وارد شده است.

در این تجمعات زنان و جوانان حضور پررنگی دارند. برداشتن روسری از سوی زنان نیز اقدامی است که تاکنون در تجمعات اعتراضی کشور سابقه نداشه است.

ماموران امنیتی نیز با تجهیزات خود سعی در متفرق کردن معترضان را دارند. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، درگیری‌های شدیدی بین ماموران و برخی تجمع کنندگان روی داده است.

تاکنون مسولان کشته و زخمی شدن چندین نفر از مردم و ماموران در اعتراضات اخیر را تائید کرده اند که بیشتر مربوط به شهر‌های غربی کشور بوده است.

همچنین گفته شده که تاکنون ده‌ها نفر نیز بازداشت شده اند.  

نکته تلخ این تجمعات خشونت‌های آن است که در تجمعات اعتراضی سال‌های گذشته سابقه نداشت است.

ادامه تجمعات در برخی شهرهای کشور

عکس از AP

همچنین اینترنت در برخی نقاط کشور برای کاربران دچار اختلال شده است. دسترسی کاربران به اینستاگرام نیز قطع شده و گفته شده که واتس اپ نیز دچار اختلال شده است. امروز خبری به نقل از وزیر ارتباطات در خصوص احتمال محدودیت دسترسی به اینترنت در کشور منتشر شد که بعد از دقایقی توسط وزارت ارتباطات تکذیب شد.

خبرگزاری تسنیم نوشت است "دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی اغتشاشگران و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است. "

روایت فارس از تجمع تهران

گزارش فارس را در ادامه می‌خوانید:

ساعت ۱۷:۳۰

نیرو‌های انتظامی در میدان فردوسی، چهارراه تئاتر شهر، میدان و خیابان ولیعصر، میدان انقلاب، ابتدای خیابان حجاب، خیابان طالقانی و خیابان‌های اطراف میدان ولیعصر تا تئاتر شهر حضور دارند.از حدود ساعت ۱۷:۳۰ گروه‌های ۱۰ تا ۳۰ نفر به سمت خیابان ولیعصر در حال حرکت هستند. اینترنت تقریبا قطع شده است.

ساعت ۱۸

تعدادی از معترضان در میدان ولیعصر و تعدادی هم در چهارراه تئاتر شهر تجمع کرده و شعار‌های تند و ساختارشکنانه سر می‌دهند، پلیس چندین بار از آن‌ها خواست محل را ترک کنند و در ادامه برای پراکنده کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد. گاز اشک آور موجب شد معترضان پراکنده شود. معترضان در خیان ولیعصر و اطراف پراکنده شده اند.

ساعت ۱۸:۳۰

پلیس از کسانی که همکاری می‌کنند، چندین بار قدردانی کرد و به سایر حاضرین در تجمع هشدار داد تا ظرف مدت کوتاهی محل را ترک کنند. در برخی مواقع شعار مرگ بر دیکتاتور، ما همه با هم هستیم، می‌کشم می‌کشم هر آنکه خواهرم کشت شنیده می‌شود. ترافیک سنگینی در خیابان وجود دارد.

ساعت: ۱۹:۰۰

جمعیت تقریبا پراکنده شده. هر از گاهی چند نفری به خیابان‌های اصلی وارد می‌شوند و شعار می‌دهند. عبور و مرور خودر‌ها بهتر شده و اوضاع در کنترل پلیس است. نیرو‌های انتظامی به افرادی که در خیابان در حال عبور یا نظاره گر تجمعات بودند کمک می‌کنند که از فضای تجمع خارج شوند. در فضا گاز اشک آور منتشر شده، پلیس به افرادی عبوری که دچار تنگی نفس یا سوزش چشم شده اند نیز کمک می‌کند.

ساعت ۱۹:۳۰

ترافیک روان‌تر شده است. هر ازگاهی شعار‌هایی شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد بیشتر معترضان از اطراف محل تجمع خارج شده اند. در خیابان کشاور چند سطل زباله سوخته قرار دارد، ولی اوضاع آرام است.

ساعت: ۲۰:۰۰

اتوبوس بی آر تی در خیابان ولیعصر که قبل از میدان ولیعصر متوقف شده بود مجددا به فعالیت خود ادامه داد. خیابان تقریبا به حالت عادی بازگشته. ماموران همچنان در میدان حضور دارند. تعدای از معترضان خیابان را بسته بودند که با حضور نیرو‌های امنیتی به سمت پارک لاله پراکنده شدند.

روایت خبرگزاری دولت

خبرگزاری ایرنا هم نیز نوشت: چند تجمع اعتراضی به فوت مهسا امینی با جمعیت‌های محدود ۱۰ - ۱۲ نفری چهارشنبه شب در شهر تهران برگزار شد. هسته‌های اولیه تجمعات از ساعت ۱۷ عصر چهارشنبه در دسته‌های ۱۰ - ۱۲ در محدوده خیابان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، میدان انقلاب، پارک لاله، میدان ولیعصر (عج) و کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این معابر شکل گرفت.

در هیچ یک از تجمعات امشب تهران، جمعیت در یک نقطه به ۵۰ نفر نمی‌رسید و مجموع تجمع کنندگان نیز از یکهزار نفر تجاوز نمی‌کرد. با این وجود، تعدادی از تجمع‌کنندگان اقدام به سنگ پرانی بی‌هدف کردند که این اقدام باعث شکستن شیشه خودرو‌های پارک شده در خیابان‌های فرعی منتهی به میدان ولیعصر (عج) شد که با اقدام به موقع نیروی انتظامی، تعدادی از این افراد بازداشت شدند. تعدادی از تجمع کنندگان نیز پس از حضور در بلوار کشاورز و خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب وارد پارک لاله شدند. برخی لیدر‌های آشوبگر این تجمعات امشب توسط نیرو‌های انتظامی بازداشت شدند و از این افراد سلاح گرم، شوکر، باتوم و ... کشف و ضبط شد. همچنین برخی تجمع کنندگان در حوالی میدان فردوسی اقدام به کندن نرده‌های خط ویژه اتوبوس‌های «بی آر تی» کردند که این اقدام برای دقایقی سبب اخلال در عبور و مرور شد. تجمعات پراکنده‌ای نیز در مناطق شرقی تهران نظیر تهرانپارس، خیابان پیروزی و چهارراه کوکاکولا شکل گرفت که با حضور به موقع نیرو‌های انتظامی وضعیت به حالت عادی بازگشت. همچنین تجمعاتی در میدان تجریش و قدس شهر تهران شکل گرفت که پیش از ساعت ۲۲ پایان یافت و اوضاع در این مناطق کاملا عادی است. تجمعات کوچک و پراکنده‌ای نیز در جنت‌آباد ایجاد شد که برخی افراد با پرتاب سنگ و سردادن شعار نظم عمومی را برهم زدند.

روایت تسنیم

خبرگزاری تسنیم نیز نوشت:به گزارش خبرنگاران که در محدوده بلوار کریم‌خان، بلوار کشاورز، میدان ولی‌عصر، خیابان حجاب و مناطق اطراف آن حضور یافته‌اند برخلاف شب‌های گذشته، هم‌اکنون خبری از تجمع‌های اعتراضی و شعار و اغتشاش در این مناطق نیست و اوضاع بسیار آرامتری نسبت به شبهای گذشته حاکم است.

بر اساس مشاهدات میدانی، ترافیک نسبتاً شدیدی در این خیابان‌ها وجود دارد و نیروهای امنیتی نیز حاضر هستند، امّا تجمعی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از سطح پایتخت، همچنانکه در گزارش اول نیز آمد، وضعیت در اطراف میدان، ولی عصر، بلوار کشاورز، خیابان حجاب و اطراف آن هم‌اینک آرام است و اتفاق قابل توجهی گزارش نمی‌شود. در میدان جهاد و اطراف آن نیز رفت و آمد عادی در جریان است و تجمعی را شاهد نیستیم. این وضعیت برای میدان هفت تیر تهران نیز برقرار است و رفت و آمد عادی در این میدان بزرگ تهران جریان دارد. در میدان فردوسی، در ضلع جنوبی میدان، جمعیت حدود ۱۰۰ نفره‌ای ساعتی پیش در دسته‌های کوچک ۵-۶ نفره حاضر بودند که شعار‌های پراکنده‌ای را سر می‌دادند؛ این افراد با مداخله نیروی انتظامی پراکنده شدند. در چهارراه پارک‌وی، ترافیک سنگینی گزارش شد؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر به صورت پراکنده حضور دارند؛ یک بیلبورد تبلیغاتی روی پل آتش زده شده بود و جمعیتی نیز در ضلع شمالی ایستاده و مشغول فیلم‌برداری و مشاهده هستند. در خیابان طالقانی محدوده خیابان حافظ، چند نفر بسیار محدود، کاغذ‌ها و مقوا‌هایی را آتش زده بودند که دود محدودی ایجاد شده بود و این افراد نیز هم‌اکنون پراکنده شده‌اند.

دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی اغتشاشگران و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است.

***

مهسا (ژینا) امینی عصر روز سه شنبه ۲۲ شهریور از سوی گشت ارشاد تهران بازداشت و پس از سه روز بستری بودن در بیمارستان کسری تهران روز جمعه ۲۵ شهریور جان باخت.

پیکر او در زادگاهش سقز با حضور شمار زیادی از مردم به خاک سپرده شد. علت مرگ مهسا امینی سکته قلبی و مغزی اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
10
49
چقدر خبرگزاری های دولتی دروغ میگن امشب با ماشین به زور از درگیری چهاراه پارک وی بین معترضین و لباس شخصی ها خلاص شدم!
پاسخ ها
آکنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
خب میخواستی نری اونجا که گیر نیفتی. لابد توقع داشتی با نقل و نبات ازت استقبال کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
آقای ...تو اصلا فهمیدی چی گفت ؟ منظورش چی بود ؟
کاش قبل حرف زدن از عقل استفاده میکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
15
55
حضور مردم خیلی بیشتر از این حرفاست. کمتر دروغ بنوبسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
آره شما بیشمارید!!!! اصلا علامت بینهایت رو واسه شما اختراع کردند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
42
20
مرگ تلخ مهسا امینی تسلیت باشد...رسیدگی این قضیه با مراجع رسمی هست ..خدا به خانوادشون صبر بده...ولی خرابی اموال عمومی و توهین به نیروهای امنیتی خواسته فقط دشمنان قسم خورده این مملکت هست...کردهای باشرف برای خاک وطن خون دادند ...ما پشتیبان این خاک و پرچمیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
27
19
آیا آتش زدن بیت المال و آتش زدن خودروهای شخصی مردم تجمع اعتراضی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
اگر مانند یک کشور قانونمند طبق قانون اساسی به معترضین اجازه گردهمایی و اعلام اعتراض تحت حمایت پلیس بدهند هم نفوذی های خودی که میخواهند بهانه برای سرکوب درست کنند مائوس میشوند هم معترضین اعتراضشان را به گوش حکومت میرسانند و به خیر میگذرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
3
24
اینجا نوشته : " پلیس به افرادی عبوری که دچار تنگی نفس یا سوزش چشم شده اند نیز کمک می‌کند." اما کلیپهایی دیده میشه که پلیس به زن مردم که کنار خیابان هم ایستاده رحم نمیکنه و اون رو هم میزنه. قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
3
16
موندم به غیر از سکوت حرفی ندارم
مردم میخوان چکار کنن
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
2
18
علیرغم فیلتراسیون و ...فراوان، پنجشتبه شب باز مردم در کرج و تهران به اعتراضات خودشون ادامه دادن چون مردم خستن. صبرشون از معیشت سخت و نداشتن امید به زندگی، تموم شده
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
15
3
متاسفانه برخی سلبریتی ها مثل علی کریمی و مهران مدیری بدون هر گونه آینده نگری اعلام مواضعی می کنند که به تشدید خشونت ها دامن می زند ..
و صدالبته سوی تدبیر برخی مدیران دولتی در راندن نخبگان وطن پرست مزید بر علت شده
اما هیچ چیز توجیه خشونت و آتش زدن و درگیری خیابانی نمی شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین