کد خبر: ۷۹۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

اعتراضات مردمی در چک به دلیل حمایت دولت از اوکراین

رسانه‌ها از تظاهرات هزاران نفر از شهروندان جمهوری چک و تقاضای استعفای دولت حاکم به دلیل حمایت از اوکراین و بحران انرژی در این کشور خبر دادند.
اعتراضات مردمی در چک به دلیل حمایت دولت از اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

روز چهارشنبه هزاران نفر از شهروندان جمهوری چک در اعتراض به دولت این کشور به دلیل حمایت از اوکراین و بحران انرژی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با وجود تعطیلات ملی در جمهوری چک، جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در میادین مهم شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک تجمع کردند.

معترضان که بیشتر هوادار گروه‌های چپ این کشور بودند با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ملی چک، خواستار استعفای دولت ائتلافی کنونی طرفدارغرب به رهبری «پتر فیالا» نخست وزیر محافظه کار این کشور شدند.

معترضان در پراگ با شعار‌های «استعفا، استعفا» خواستار کناره گیری دولت حاکم این کشور شدند و از دولت حاکم جمهوری چک در زمینه حمایت از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کردند و کمک به خانوارها و مشاغل آسیب دیده از افزایش قیمت انرژی را ناکافی دانستند. معترضان باعضویت جمهوری چک در اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان جهانی بهداشت مخالف هستند.

این منبع خبری نوشت که اعتراضات کوچک‌تری نیز در چندین شهر بزرگ دیگر این کشور برگزار شد.

چندی قبل نیز هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

به دنبال نبرد روسیه با اوکراین، بحراین کمبود ان و افزایش قیمت‌های انرژی اروپا را فرا گرفته است. این قاره به طور معمول حدود ۴۰ درصد از گاز و ۳۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند. آمریکا و متحدانش از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) که جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شد، مسکو را تحریم کردند که در نتیجه آن با بحران انرژی روبرو شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین