کد خبر: ۷۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

دو راهکار برای تشکیل دولت در عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از نقش نمایندگان در از سرگیری جلسات پارلمان تقدیر کرد و خواستار گفتگو برای برون رفت این کشور از بن بست سیاسی شد.
دو راهکار برای تشکیل دولت در عراق
آفتاب‌‌نیوز :

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر اهمیت تکمیل سایر رویه‌های قانونی و تداوم گفتگوها میان ائتلاف "اداره الدوله" (مدیریت کشور) و سایر فراکسیون‌های علاقه‌مند به تشکیل دولتی جدید با اختیارات کامل که قادر به پیشبرد اوضاع خدماتی و امنیتی باشند، تاکید کرد.

به گزارش الفرات نیوز، همچنین محمد الصیهود، نماینده ائتلاف دولة القانون در چارچوب هماهنگی امروز (پنجشنبه) به سومریه نیوز گفت، برگزاری جلسات پارلمان و انتخاب معاون اول رئیس پارلمان بعد از وقفه بیش از دوماهه "گام مناسبی" است.

وی درباره راهکارهای مناسب برای خروج از بن‌بست سیاسی گفت، بحران سیاسی کنونی تنها به دو روش قابل حل و فصل است؛ نخست اینکه بر اصل گفت‌وگو استوار است، زیرا بحران ایجاد شده با تهدید یا موشک یا اقدامات دیگر پایان نمی‌یابد بلکه گفت‌وگوی جدی و سازنده تنها وسیله خروج از این بن‌بست است.

روش دوم، مشارکت همه گروه‌های سیاسی در دولت خدمتگزار ملی است تا کشور شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی باشد. اگر به این دو روش عمل نشود، بحران سیاسی باقی مانده و حل نخواهد شد.

الصهیود بر تداوم برگزاری جلسات پارلمان به منظور ایفای نقش نظارتی و قانونگذاری آن تاکید کرد که منجر به اجرای رویه‌های قانونی شامل انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت می‌شود. وی گفت، زمان کنونی برای تسریع در تشکیل دولت مناسب است.

وی در پایان گفت، لازم است گفت‌وگوهای واقعی و جدی میان چارچوب هماهنگی و همه گروه‌های سیاسی دیگر برای خروج از بحران آغاز شود.

مجلس نمایندگان عراق روز چهارشنبه چهارمین جلسه خود به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان را با حضور ۲۴۰ نماینده برگزار کرد و به الحلبوسی رای اعتماد مجدد داد. همچنین محسن المندلاوی به عنوان معاون اول رئیس پارلمان انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین