کد خبر: ۷۹۷۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

پوتین: جنگ اوکراین نتیجه فروپاشی شوروی است

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد که درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین درگیری‌ها در مرز‌های جمهوری‌های استقلال یافته نتیجه فروپاشی شوروی است.
پوتین: جنگ اوکراین نتیجه فروپاشی شوروی است
آفتاب‌‌نیوز :

پوتین در جریان یک کنفرانس ویدئویی با رهبران سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) گفت: می‌دانیم که غرب بر روی سناریوهایی برای ایجاد درگیری‌های جدید در CIS کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، درگیری بین اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع که از جمهوری‌های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی هستند، در سال‌های گذشته شدت یافته است. از جمله آنها می‌توان به جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان اشاره کرد.

رییس جمهوری روسیه با اشاره به این موارد تاکید کرد: پیشتر به اندازه کافی از این اتفاقات داشتیم.

پوتین ادامه داد: مشاهده آنچه اکنون بین روسیه و اوکراین، آنچه در مرزهای برخی دیگر از کشورهای مستقل مشترک المنافع می‌افتد، کافی است. قطعا، تمام این‌ها نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

وی همچنین اضافه کرد: خطرات بی ثباتی از جمله خطر بی ثباتی در منطقه آسیا- اقیانوسیه همچنان در حال افزایش است.

رئیس جمهوری روسیه قرار است فردا سخنرانی مهمی را در جریان الحاق چهار جمهوری جدا شده از اوکراین به روسیه انجام دهد.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

رهبران چهار منطقه فوق گفتند که فردا در مسکو در مراسم مزبور شرکت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین