کد خبر: ۷۹۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
نظام الدین موسوی:

گزارش مجلس درباره فوت مهسا امینی تا آخر هفته نهایی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس که از جانب رییس مجلس مامور تهیه گزارش در پی فوت مهسا امینی شده بود، نیز گزارشی به مجلس ارایه کرد و قول داد که تا آخر هفته این گزارش نهایی را آماده کند و به اطلاع مردم برساند.
گزارش مجلس درباره فوت مهسا امینی تا آخر هفته نهایی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سید نظام‌الدین موسوی روز یکشنبه درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز مجلس در نخستین نشست خود بعد از اتفاقات و رخداد‌های اخیر در کشور، جلسه‌ای غیرعلنی با حضور مسولان کشوری و لشکری برای تحلیل، بررسی و ارزیابی اتفاقاتی رخ داده، برگزار کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس بیان داشت: در این جلسه احمد وحیدی وزیر کشور گزارش تفصیلی در دو قسمت مجزا راجع به اتفاقات اخیر کشور به نمایندگان ارایه داد و سپس سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی توضیحات مفصلی را در مورد مسائل اخیر در پی فوت مهسا امینی، اقدامات فراجا در این زمینه و همچنین نحوه برخورد این نیرو با اتفاقات، اعتراضات و اغتشاشاتی که اخیرا در برخی شهر‌های کشور رخ داد، بیان کرد.

موسوی یادآور شد: در این جلسه همچنین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی از جنبه فضای منطقه‌ای و بین‌المللی حوادث اخیر به نمایندگان ارایه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس که از جانب رییس مجلس مامور تهیه گزارش در پی فوت مهسا امینی شده بود، نیز گزارشی به مجلس ارایه کرد و قول داد که تا آخر هفته این گزارش نهایی را آماده کند و به اطلاع مردم برساند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یادآور شد: در جلسه امروز پنج نفر از نمایندگان به قید قرعه سخنانی را در مورد حوادث اخیر بیان و مطالبات مردم و توصیه‌های خود را نیز مطرح کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این گزارشات این است که این موضوع و اتفاقات دو هفته اخیر دو بخش کاملا جداگانه دارد بخش اول مربوط به درگذشت مهسا امینی است که نمایندگان مجلس بر این اعتقادند همانطور که ما در اجرای احکام اسلام و شریعت مُصر هستیم و تاکید داریم و همانطور که رییس جمهور تاکید کردند ارزش‌ها و اصول از جمله حجاب برای ما در جمهوری اسلامی یک اصل قانون و تکلیف شرعی است و نسبت به آن مسئولیت داریم.

وی افزود: فرماندهی انتظامی بر مبنای قانون، تکالیف قانونی خود را انجام می‌دهد، اما در عین حال نسبت به جان انسان‌ها هم تقید داریم و جان انسان‌ها برای ما مهم است و بر همین اساس هم بلافاصله بعد از اینکه موضوع فوت خانم مهسا امینی مطرح شد با توجه به اهمیت جان انسان‌ها مسولان ارشد کشور از جمله روسای قوای سه‌گانه با تشکیل کمیته‌ها بررسی این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: فرایند فوت مهسا امینی در مجلس و دولت در حال بررسی است امروز هم فرمانده انتظامی کشور اقداماتی که در پی فوت این خانم صورت گرفت را تشریح و تاکید کرد که از روز نخست این واقعه به فرماندهی انتظامی تهران دستور داده که پیگیر ماجرا باشد و فرض را بر این بگذارند که در این ماجرا دختر من جان خود را از دست داده است.

موسوی در ادامه با یادآوری اینکه فرصت طلبان از اعتراض مردم سوء استفاده کردند، گفت: در این اغتشاشات برخی گروه‌های سازمان یافته با برنامه‌های قبلی فوت خانم مهسا امینی را بهانه‌ای برای آشوب در کشور تبدیل کردند.

عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: مسئولان مربوطه، تفکیک و دسته‌بندی میان بازداشت شدگان و اغتشاشگران اخیر ارائه کردند و بر این مبنا چند دسته در این آشوب‌ها حضور داشتند؛ بخشی از مردم به لحاظ عاطفی ایجاد شده در روز‌های اولیه در اعتراضات حضور داشتند و بعد از اینکه ملاحظه کردند که جریاناتی می‌خواهند سمت و سوی این اعتراضات را هدایت کنند بوده است از حضور در تجمعات خودداری کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین