کد خبر: ۷۹۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

نتانیاهو: لاپید به طرز شرم آوری تسلیم تهدید‌های حسن نصرالله شد

نتانیاهو در واکنش به انتشار اخبار در خصوص نزدیک بودن زمان امضای توافق ترسیم مرز‌های دریایی میان این رژیم و لبنان با میانجیگری آمریکا لاپید را تسلیم شده تلقی کرد.
نتانیاهو: لاپید به طرز شرم آوری تسلیم تهدید‌های حسن نصرالله شد
آفتاب‌‌نیوز :

«بنیامین نتانیاهو» رئیس ائتلاف اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار اخبار در خصوص نزدیک بودن زمان امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان این رژیم و لبنان با میانجیگری آمریکا گفت: لاپید به طرز شرم آوری تسلیم تهدیدها شد.

به گزارش وبگاه «النشره»، نتانیاهو با انتقاد از نخست وزیر کنونی اسرائیل گفت:

* «یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل به طرز شرم‌آوری تسلیم تهدیدهای [سید] حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله شد. وی به حزب‌الله یک میدان گازی عظیم که متعلق به شما شهروندان اسرائیلی است، داد».

*« [لاپید] این کار را بدون بررسی در کنست و بدون برگزاری همه‌پرسی انجام می دهد. لاپید اختیاراتی برای واگذاری اراضی دارای حاکمیت به یک کشور دشمن و نیز تسلیم دارایی‌های حاکمیتی که همه ما مالک آن هستیم، ندارد».

*«اگر توافق غیرقانونی ترسیم مرزها تصویب شد، ما مجبور نخواهیم بود که به آن پایبند بمانیم. در اول نوامبر، ما با یک رهبری قدرتمند به اسرائیل باز خواهیم گشت. رهبری با تجربه از امنیت همه ما حفاظت خواهد کرد».

*«نتانیاهو طی مدت ده سال، در تلاش برای تحقق یک توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، ناکام مانده است. توافقی که حداقل به منافع امنیتی اسرائیل آسیبی نمی‌زند و با پیام های غیرمسئولانه به حزب الله کمک نمی‌کند».

همچنین «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز بعد از انتقادات نتانیاهو از سیاست های لاپید در پاسخ گفت:

*«تو من را آزار نمی‌دهی، زیرا فقط این ملاحظات سیاسی غیرمسئولانه شما را پیش می‌برد..ما به مراقبت مسئولانه از منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی اسرائیل ادامه خواهیم داد».

صبح دیروز بود که خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که سفیر آمریکا در بیروت، از جانب میانجیگر آمریکایی پیش‌نویس توافق در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را به رئیس‌جمهور لبنان ارائه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین