کد خبر: ۷۹۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

ثبت بیش از یک میلیون تولد و ۵۴۴ هزار فوتی در سال۱۴۰۰/ تهران در صدر استان‌ها

بر پایه آمار ثبت احوال کشور نرخ ولادت در سال گذشته یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۱ مورد ثبت شده که در سال گذشته همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده ۵۴۴ هزار و ۵۱۵ مورد بوده است.
ثبت بیش از یک میلیون تولد و ۵۴۴ هزار فوتی در سال۱۴۰۰/ تهران در صدر استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

از کل ولادت‌های سال گذشته ۵۷۵ هزار و ۹۵۸ نفر مرد و ۵۴۰ هزارو ۲۵۳ نفر زن ثبت شده است.

از مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۰ در کشور به ترتیب استان تهران با ۱۴۴ هزار و ۹۳۹ نفر، استان خراسان رضوی با ۱۰۷ هزارو ۲۹ نفر و استان خوزستان با ۹۱ هزار و ۲۰۴ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در سال گذشته در بین استانها را داشته‌اند.

در استان تهران از ۱۴۴ هزار و ۹۳۹ ولادت ۷۵ هزار و ۸ نفر مرد و ۶۹ هزارو ۹۳۱ نفر زن بوده‌اند.

استان‌های سمنان با هفت هزارو ۳۳۳ نفر، ایلام با هفت هزار و ۷۶۲ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ هزارو ۴۴۱ تولد به ترتیب در کل ولادت‌های سال گذشته رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در استان سمنان از ۷ هزارو ۳۳۳ ولادت ۳ هزارو ۷۶۳ نفر مرد و ۳ هزارو ۵۷۰ نفر زن بوده‌اند.

همچنین سال گذشته ۵۴۴ هزار و ۵۱۵ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده در سال گذشته در کشور، استان تهران با ۸۹ هزار و ۶۴۸ فوت، استان خراسان رضوی با ۴۴ هزارو ۲۶۲ فوت و استان اصفهان با ۳۵ هزار و ۸۸۷ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال ۱۴۰۰ همچنین در سه استان ایلام با ۳ هزارو ۲۵۳ فوت، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳ هزارو ۸۱۷ فوت و استان سمنان با ۴ هزارو ۶۶۲ فوت به ترتیب کمترین میزان فوتی در کشور به ثبت رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین