کد خبر: ۸۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

تصاویر| بازدید از خطوط آبرسانی به همدان

جمعه ۲۲ مهرماه دقیقاً دوماه است که قطعی گسترده آب در همدان شروع شده و شهروندان همدانی، ساعات زیادی از روز را با بی‌آبی دست و پنجه نرم کردند به طوری که در برخی مناطق، قطعی ۷۲ ساعته آب در روز‌های ابتدایی توسط شهروندان گزارش داده شد و گفته می‌شود تا شنبه ۲۳ مهرماه با رسیدن آب سد تالوار به شبکه توزیع، مشکل قطعی آب، حل خواهد شد.
تصاویر| بازدید از خطوط آبرسانی به همدان
آفتاب‌‌نیوز :

چهار ایستگاه پمپاژ در پروژه آبرسانی به همدان از سد تالوار درحال فعالیت هستند و به گفته احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی آب این سد به همدان رسیده و تا دو روز آینده اگر ترکیدگی ایجاد نشود، آب به شبکه توزیع آب شهر متصل می‌شود. در حال حاضر ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد این ایستگاه می‌شود و تا دو روز آینده مشکل آب همدان، حل خواهد شد و قطعی‌ها کاهش پیدا می‌کند البته ممکن است روزانه سه ساعت، کاهش فشار داشته باشد. آب منتقل شده به همدان برای ۱۶۰ روستا و ۱۰ شهر است که پس از تأمین آب همدان و حل مشکل تنش آبی، این آب برای روستاها و شهرهای دیگر نیز، استفاده می‌شود.

آب تالوار برای رسیدن به همدان از چهار ایستگاه پمپاژ، عبور می‌کند و پس از آن به تصفیه خانه جدید در مهاجران، منتقل می‌شود در حال حاضر به دلیل اینکه این تصفیه‌خانه آماده نشده آب از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رود یعنی آب از چهارمین ایستگاه پمپاژ به خط بای‌پس، وصل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین