کد خبر: ۸۰۱۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

یک نماینده: دانش آموزان بازداشتی آزاد شده اند/ متولی آزادی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش است

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به بازداشت دانش‌آموزان، می‌گوید که ما چند هزار پلیس داشتیم که متاسفانه زخمی و تعداد چند ده نفر هم شهید شدند، صرفا به دلیل اینکه ملاحظه هیجاناتی که احیانا در جوانان و نوجوانان است را کنترل کنند. اما متاسفانه وقتی کسی اموال عمومی را تخریب می‌کند، به طور طبیعی پلیس هم بازداشت می‌کند.
یک نماینده: دانش آموزان بازداشتی آزاد شده اند/ متولی آزادی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش است
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد ویس کرمی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه متولی آزادی دانش‌آموزان بازداشت شده کیست، گفت: «وزیر محترم آموزش و پرورش چند وقت پیش اعلام کردند که ما دانش‌آموز بازداشتی که آزاد نشده باشد، نداریم. اما متولی آزادی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش است که پیگیر آزادی آن‌هایی بود که هیجانی یا اغفال شده‌ و وارد این مسائل شده‌ بودند. آموزش و پرورش و شخص وزیر طبق فرمایشی که در کمیسیون داشتند، پیگیری کردند و این امر را به نتیجه رسانده‌اند.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص آمار دانش‌آموزان بازداشتی، اظهار کرد: «آماری ندارم، موردی بوده است. قبلا هم اگر در بازداشتی‌ها دانش‌آموزی وجود داشته، حتی قبل از آزادی دانشجویان، حل شده است. مگر کسانی که اموال عمومی را تخریب کردند که قوه قضاییه اعلام کرده است که به صورت ویژه بررسی می‌کند.»

ویس کرمی افزود: «به طور کلی دو گروه کلا وجود دارد؛ یک دسته کسانی که تحت تاثیر هیجانات فضای مجازی در تجمعات شرکت کردند که اینها آزاد شده‌اند. گروه دوم هم کسانی هستند که تخریب اموال عمومی یا قتل انجام دادند. این‌ها متعلق به هر گروهی که باشند، قوه قضاییه آن را بررسی می‌کند. به هر صورت آموزش و پرورش پیگیری می‌کند که آن تعدادی هم که رسما دانش‌آموز هستند، زودتر به خانواده‌های خود برگردند.»

این نماینده مجلس در واکنش به اینکه آیا از مراکز روانشناسی که بنابر گفته وزیر این دانش‌آموزان به آنجا منتقل شده‌اند، بازدیدی شده است، گفت: «خیر کسی چنین چیزی نگفته است. در حالت عادی سیر طبیعی قوه قضاییه در بحث بازداشت‌ها کاملا مشخص است. کسی را مرکز روانشناسی نمی‌برند. ممکن است موردی باشد ولی به صورت مشخص اینکه دانش‌آموز را به مراکز روانشناسی ببرند، وجود ندارد.»

ویس کرمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا بازداشت دانش‌آموزان را صحیح می‌داند یا خیر، گفت: «اگر یک نفر اموال عمومی را آتش بزند، چه کار می‌کنید؟ مثلا یکی ماشین شخصی شما را آتش بزند چه انتظاری از پلیس دارید؟ انتظار دارید پلیس از امنیت مردم دفاع کند یا نه؟ پلیس ما به هیچ عنوان از سلاح جنگی، سلاح سردی و گرم استفاده نمی‌کند.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «ما چند هزار پلیس داشتیم که متاسفنه زخمی و تعداد چند ده نفر هم شهید شدند، صرفا به دلیل اینکه ملاحظه هیجاناتی که احیانا در جوانان و نوجوانان است را کنترل کنند. اما متاسفانه وقتی کسی اموال عمومی را تخریب می‌کند، به طور طبیعی پلیس هم بازداشت می‌کند. بعد از بازداشت هم قانون تعیین می‌کند که چه مراحلی طی شود. برخی از این جوانان و نوجوانان بر اساس هیجاناتی وارد که گاهی هم خود رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد می‌کنند، وارد شده‌اند. امیدواریم شما جزو این رسانه‌ها نباشید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین