کد خبر: ۸۰۹۵۵۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
تصاویر تکاندهنده‌ای از درگیری در برخی شهرهای کردنشین منتشر شده

ناآرامی و درگیری در پیرانشهر و جوانرود| چندین نفر کشته و زخمی شدند

مسئولان هنوز توضیحی درباره ادعاهای مطرح شده در خصوص حوادث جوانرود، پیرانشهر و مهاباد نداده اند. برخی تصاویر منتشر شده از حوادث در این شهرها حاکیاز درگیری شدید و کشته و زخمی شدن برخی از شهروندان است. یک خبرگزاری از کشته شدن چندین نفر در این ناآرامی خبر داده است.
ناآرامی و درگیری در پیرانشهر و جوانرود| چندین نفر کشته و زخمی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

امروز اخبار و ویدئوهایی از ناآرامی در برخی شهرهای کردنشین از جمله مهاباد، جوانرود، پیرانشهر و بوکان منتشر شده که نشان می‌دهد درگیری‌های شدیدی در این شهرها روی داده است.

در این ویدئوها صدای ممتد تیراندازی شنیده می‌شود. همچنین برخی افراد نیز به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کنند.

برخی منابع خبری نیز مدعی کشته و زخمی شدن چندین نفر در این درگیری‌ها شده‌اند.

همچنین تصاویری از زخمی شدن برخی افراد و انتقال آنها به بیمارستان منتشر شده است. 

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این شهرها گسترده و سنگین است.

سپاه نیز دیروز در اطلاعیه‌ای از تقویت نیروها در شمالغرب کشور خبر داده است.

خبرگزاری تسنیم نیز امروز در گزارشی از عملیات پاکسازی در مهاباد و بازداشت گسترده عوامل ناآرامی‌ها در این شهر خبر داده بود.

با این حال، مسئولان هنوز توضیحی درباره ادعاهای مطرح شده در خصوص حوادث جوانرود، پیرانشهر و مهاباد نداده اند.

روایت تسنیم از پیرانشهر

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه در روایت خود از وضعیت برخی شهرهای کردنشین گزارشی به شرح زیر منتشر کرد: از صبح امروز و به دنبال خاکسپاری یکی از اهالی پیرانشهر که به ادعای ضدانقلاب در ماجرای اغتشاشات اخیر کشته شده، برخی حواشی در این شهر رخ داده و موجب شده تا شبکه‌های اجتماعی ضدانقلاب این شهرستان را در کانون توجهات خود قرار دهند. پس از چند روز آرامش نسبی در این شهر و ناکامی ضدانقلاب و معاندان در برهم زدن امنیت عمومی، امروز و در جریان تشییع و خاکسپاری یکی از اهالی جوان پیرانشهر، برخی اتفاقات و اقدامات مشکوک از سوی عده‌ای با پوشش غیرمعمول موجب شد تا حاضران به منظور همدردی با خانواده متوفی به همراهی با آن‌ها بپردازند. در این جمع، شعار‌های ساختارشکنانه و هم‌صدایی با ضدانقلاب در پیاده کردن نقشه‌های آن‌ها انجام شد تا اینکه پس از پایان خاکسپاری حاضران به سوی شهر و معابر اطراف حرکت کردند. آتش زدن اموال عمومی و سطل زباله در برخی معابر محدود اولین اقدام این جمع بود که با همراهی کانال‌ها و رسانه‌های معاند کردی مواجه شد و کوچکترین اقدام آن‌ها برای ایجاد ناامنی در شهر به بزرگترین شکل ممکن پوشش رسانه‌ای داده شد.

این خبرگزاری افزود: پس از حضور کوتاه این اغتشاشگران در سطح شهر و اعتراض مردمی و حضور نیرو‌های امنیتی به منظور آرام کردن وضعیت، با متفرق شدن افراد، نوبت به حضور در معابر و جاده‌های مواصلاتی پیرانشهر رسید که نقشه‌های خود را در آن مسیر‌ها پیاده کنند. در این خصوص، اغتشاشگران نسبت به مسدودسازی مسیر مرز تمرچین و انسداد معابر منتهی به این مرز اقدام کردند. شکستن تابلو‌های راهنمایی مسافران، تخریب تعدادی از خودرو‌های عبوری و نیز تلاش برای همراه سازی سرنشینان خودرو‌های عبوری از جمله اقدامات ضدانقلاب و اغتشاشگران در این مسیر بود که با توجه به انسداد کامل مسیر و تخریب جاده در این مورد پیش رفتند. اما در آن سوی ماجرا، نیرو‌های امنیتی که از روز گذشته در شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی مشغول پاکسازی عوامل ضدانقلاب و نیرو‌های تحت امر گروهک‌های تروریستی هستند، در عملیات‌های موفقیت آمیز نسبت به برخورد سخت و عبرت آموز با این عوامل اقدامات جدی انجام داده‌اند که شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و بوکان در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. هرچند رسانه‌های ضدانقلاب در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این عملیات‌ها سعی در القای این امر دارند که نیرو‌های امنیتی و به ویژه رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر مردم قرار گرفته‌اند و نسبت به تیراندازی به سوی مردم عادی اقدام کرده‌اند، اما با اندکی تمرکز روی فیلم‌های منتشر شده به خوبی مشخص می‌شود که این عملیات در مقابل عوامل مسلح و وابستگان گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب است که در محلات مختلف شهر‌ها مستقر شده‌اند.

عملیات رزمندگان سپاه و نیرو‌های امنیتی در شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی با اطلاعیه صادر شده از سوی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود و قرار است تا پاکسازی کامل عوامل ضدانقلاب از سطح شهر‌ها ادامه داشته باشد. هرچند هم اکنون در داخل شهر پیرانشهر جز برخی محلات حاشیه شهر که عوامل گروهک‌ها در آن‌ها حضور دارند، اوضاع آرام و عادی است، اما محور پایانه مرزی تمرچین شاهد حضور اغتشاشگران و عوامل ضدانقلاب است که در حال متفرق شدن هستند.

روایت اول فارس از جوانرود

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه نیز درباره حوادث جوانرود نوشت: شامگاه دیروز یکشنبه تجمعی در جوانرود کرمانشاه برگزار شد. آشوبگران با ایجاد راه بندان، آتش سوزی و فحاشی سعی در انسداد مسیر‌های اصلی شهرستان را داشتند و به سوی نیرو‌های حافظ امنیت شروع به سنگ پراکنی کردند. با ادامه دار شدن این تجمع و نزدیک شدن به حوالی نیمه شب، از بین حاضرین در صحنه تعدادی از عناصر آشوبگر با سلاح جنگی به نیرو‌های انتظامی و حافظ امنیت اقدام به تیراندازی با سلاح جنگی کردند، بنابر اعلام منابع محلی به فارس، سه تن از میان عناصر حاضر در صحنه این تیراندازی را شروع کردند، طی این تیراندازی‌ها دو تن از شهروندان کشته شده و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند. مصادف با اقدامات آشوبگران در شهرستان جوانرود، تنی دیگر از اغتشاشگران در محله‌ی مسکن شهر کرمانشاه نیز به سوی نیروی انتظامی با سلاح جنگی تیراندازی کردند، این تیراندازی برای دقایقی ادامه داشت و صدای شلیک در این محله به گوش می‌رسید.

فارس نوشته است که هیچ یک از نیروهای نظامی در این درگیری‌های زخمی و یا شهید نشده‌اند.

روایت دوم فارس از جوانرود

خبرگزاری فارس در گزارش دیگری از جوانرود نوشته است: صبح امروز (دوشنبه ۳۰ آبان) مراسم تشییع و تدفین دو نفر که در اغتشاشات شب گذشته جان باخته بودند، با حضور جمعی از مردم شهرستان جوانرود برگزار شد؛ این مراسم با آرامش و بدون تنش پایان یافت.

یک منبع به خبرنگار فارس گفت: این دو نفر با تیر کلاشینکف کشته شده‌اند، درحالی که در درگیری‌های دیشب (۲۹ آبان) جوانرود نیرو‌های مدافع امنیت از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند. اما حوالی ظهر امروز و پس از پایان مراسم، عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که مجاور یکدیگر هستند حمله می‌کنند. این هجوم ابتدا با سنگ پراکنی آغاز می‌شود، اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت می‌گیرد. نیرو‌های محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک می‌کنند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمین می‌شوند. پس از آن عناصر تجزیه‌طلب حاضر در میان اغتشاشات، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.بنابر اعلام منابع محلی، چند تن از مامورین در این حادثه زخمی شده‌اند. شب گذشته نیز خانه دو نیروی نظامی در جوانرود به آتش کشیده شد. منابع غیررسمی از کشته شدن ۵ تن و زخمی شدن چند نفر در درگیری‌های امروز این شهر خبر می‌دهند؛ گرچه هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. تعدادی از اعضای گروهک‌های کومله و دموکرات دو ماه اخیر در کرمانشاه دستگیر شدند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی نیز با بیان اینکه اطلاعات کاملی از افراد مسلحی که در جوانرود تیراندازی کرده‌اند در اختیار داریم گفت: به تحرکات این افراد پاسخ مقتدرانه‌ای خواهیم داد. در حال حاضر اوضاع شهر آرام است.

با این حال، گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی کاملا برعکس روایت خبرگزاری های رسمی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
9
78
اين تصاوير چقدر ادمو ياد ... مى اندازه با اين تفاوت كه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
8
66
7نفر کشته شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
25
109
3نفر یکشنبه شب و 4نفر روز دوشنبه ... کشته شدن خودم اهل جوانرودم معترضان فقط سنگ پرتاب کردن اسلحه نداشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
27
88
تا چند روز پیش کردستان آرام‌تر بود ولی با دخالت نیروهای دولتی وضع خراب شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
9
70
چرا فقط تسنیم فارس ایرنا ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
10
57
تو منبع دیگری نداشتی روایت کنی؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
19
89
آخه چرادولت نمیادبامردم صحبت کنه همه چیزباآرامش بهتردرست میشه چه نیروی نظامی چه مردم همه مال یک مملکت هستیم.
البته این نظرمنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین