کد خبر: ۸۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
اتصال خط مترو به اسلامشهر ‌آلایندگی هوا را برطرف می‌کند‌

استاندار تهران: اسلامشهر، ایران کوچک است

استاندار تهران با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه متروی اسلامشهر گفت: اتصال خط مترو به اسلامشهر ‌آلایندگی هوا را برطرف می‌کند‌.
استاندار تهران: اسلامشهر، ایران کوچک است
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا فخاری در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که با حضور رئیس جمهور در اردگاه شهید غلامی برگزا‌ر شد با بیان اینکه این شهرستان ۱۰۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، اظهار داشت: ۳۰ نفر از این شهدای عزیز، مدافع حرم هستند و ۲۴ نفر از مهاجران شهیدی هستند که به خیل شهدا پیوستند.

وی با بیان اینکه اسلامشهر با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌هایی دانش‌بنیان خوبی در شهرستان اسلامشهر مستقر شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه ترکیب جمعیتی شهرستان با گویش‌ها و هویت‌های اجتماعی خاص است با ترکیبی از مازندران، کرد‌های آذربایجان و ... که شبیه ایران کوچک است، تصریح کرد: اتصال خط مترو که از تهران به مترو اسلامشهر می‌رسد از پروژه‌های مهمی است که هم آلایندگی را برطرف می‌کند و هم سرعت حمل‌ونقل افزایش می‌یابد. اگر بتوانیم دسترسی‌های مورد نیاز را در کمربندی‌های جنوبی و شمالی برطرف کنیم نیاز مهمی را در استان و شهرستان اسلامشهر برطرف می‌کنیم.

امام جمعه اسلامشهر نیز با بیان اینکه از طرف خودم و از طرف جامعه روحانیت و مسئولان و روسای ادارات شهرستان و مردم شریف و فهیم اسلامشهر به رئیس جمهور و هئیت همراه خوش‌آمد عرض می‌کنم، گفت: این شهرستان مشکلاتی دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم. یک مشکل بحث معیشت است شهرستان اسلامشهر و شهرستان‌های همجوار اکثرا کارگر و نیازمندند و باید به معیشت تنها توجه بیشتری شود.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه باید برای اشتغال جوانان فکری شود، افزود: یکی از دغدغه‌های شهرستان مسئله بیمارستان است که ۱۴ سال پیش شروع شده و اگر بیمارستان تکمیل شود علاوه بر اسلامشهر شهرستان‌های اطراف از جمله رباط کریم نیز از آن بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: کمربندی شمالی نیز از جمله نیاز‌های مهم اسلامشهر است که نیازمند توجه رئیس‌جمهور است. تکمیل بندر خشک اپرین‌از دیگر مسایلی است که باید به آن‌ها توجه شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین