کد خبر: ۸۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

هدیه بزرگ و ارزشمند کارلوس کی‌روش به استقلال

از همان ثانیه‌های آغازین بازی با ولز مشخص بود که تیم ملی فوتبال ایران نمایش در برابر انگلیس را فراموش کرده و به دنبال ارائه یک بازی خوب و برد است.
هدیه بزرگ و ارزشمند کارلوس کی‌روش به استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

پیروزی تیم ملی در برابر ولز محتمل بود؛ اما نه با گل روزبه چشمی بلکه با گل از سوی مهدی طارمی، سردار آزمون یا کریم انصاری فر و...

از همان ثانیه‌های آغازین بازی مشخص بود که تیم ملی فوتبال ایران نمایش در برابر انگلیس را فراموش کرده و به دنبال ارائه یک بازی خوب و برد است، تا همچنان یکی از گزینه‌های صعود از گروه B باشد و انصافا هم خوب بازی کرد و در نهایت مزد بازی خوب خود را با گل‌های روزبه چشمی و رامین رضاییان گرفت.

رامین رضاییان به عنوان یک دفاع راست، در صحنه‌های متعددی در جریان بازی زمانی که حمله به ضلع مخالف می‌رود پیشروی می‌کند و جمع می‌شود تا به جای وینگر راست! گزینه دریافت توپ و گلزنی باشد و این کار را در بازی با ولز به خوبی انجام داد و اگر یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش است، بی دلیل نیست. اما روزبه چشمی... بازیکنی که هم در پست مدافع میانی بازی می‌کند هم در پست هافبک دفاعی و در پست هافبک دفاعی بهتر است، چون پست تخصصی اش است.

روزبه همیشه در دوران بازیگری در اندیشه دفع توپ بوده و شروع بازیسازی و زمانی که در پست هافبک دفاعی به میدان می‌اید، این کار را به خوبی انجام می‌دهد، اما کارلوس کی روش در بازی با ولز در دقایقی که تیم ملی به برد نیاز داشت از او خواست جلو بکشد و از حمله تیم حمایت کند. در نهایت در دقیقه ۹+۹۰ روزبه چشمی یک کار جدید انجام داد؛ شوت به سمت دروازه و چه شوتی و چه گلی.

این گل یک حسن بزرگ هم برای استقلال داشت. ریکاردو ساپینتو متوجه شد روزبه چشمی بازیکن شوتزن است و در بازی با تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند، شوت‌های این بازیکن می‌تواند گره گشا باشد و شاید در ادامه مسیر سرمربی تیم استقلال این بازیکن را در پست دو هافبک میانی به میدان بفرستد. هم اکنون در سیستم ۳-۳-۴ استقلال روزبه چشمی در پست تک هافبک دفاعی بازی می‌کند و آرش رضاوند و مهدی مهدی پور هستند که به عنوان دو هافبک میانی یک خط جلوتر از روزبه بازی می‌کنند. اگر چشمی به جای یکی از این دو بازیکن به میدان برود آن وقت شانس شوتزنی خواهد داشت. معرفی توانمندی جدید این بازیکن، هدیه کارلوس کی روش به مربی هموطن یعنی ریکاردو ساپینتو بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین