کد خبر: ۸۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

فایل صوتی افشا شده بن گویر درخصوص دستور کار حزب راست افراطی‌اش

رهبر حزب "قدرت یهود" که مسئولیت پست وزارت امنیت داخلی یا آنچه را که نام آن به "امنیت ملی" تغییر خواهد کرد، در دولت جدید رژیم صهیونیستی بر عهده خواهد داشت، در یک فایل صوتی افشا شده به حزب خود هشدار داده که سعی نکنند خیلی سریع دستور کار این حزب را پیش ببرند.
فایل صوتی افشا شده بن گویر درخصوص دستور کار حزب راست افراطی‌اش
آفتاب‌‌نیوز :

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی هفته گذشته به ایتامار بن گویر، رهبر حزب "قدرت یهود" وعده داد، وزارت امینت داخلی این رژیم با اختیارات گسترده بر بخش پلیس گارد مرزی در کرانه باختری، به او تعلق گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادن چنین مقام مهمی به یک شهرک‌نشین کرانه باختری با سابقه محکومیت در سال ۲۰۰۷ به همراه اتهام تحریک علیه عرب‌ها و حمایت از یک گروه یهودی که در فهرست نظارتی تروریستی رژیم صهیونیستی و آمریکا است، نگرانی‌ها را چه در داخل و چه در خارج از این رژیم برانگیخته است.

اما بن‌ گویر که اکنون یک وکیل است، می‌گوید که مواضعش "معتدل‌تر" شده است؛ از جمله مواضع او اخراج افرادی است که آن‌ها را "تروریست" یا "خائن" معرفی می‌کند به جای گروه زیادی از عرب‌ها. از طرفی قوانین او مربوط به شلیک به سمت معترضان، فلسطینی‌ها را با نگرانی و خشم مواجه کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فایل صوتی را از جلسه داخلی حزب "قدرت یهود" پخش کرد که در آن یک قانونگذار درخصوص یک لایحه پیشنهادی برای اخراج افرادی که با شبه‌نظامیان ابراز همبستگی می‌کنند، صحبت می‌کند.

بن‌ گویر در آن جلسه می‌گوید: «بنابراین اگر فردا صبح یکی از اعضای خانواده شما بیاید و از اقدام دکتر گلدشتاین تمجید و تشکر کند، باید آن فرد از "کشور" اخراج شود؟»

بن‌ گویر در واقع به باروخ گلدشتاین، یک یهودی شهرک‌نشین که با گروه ملی‌گرای "کاخ" همراه بود، اشاره کرد؛ شخصی که در سال ۱۹۹۴ فلسطینی‌ها را در مسجدی در کرانه باختری قتل عام کرد. این حمله موجب شد تا رژیم صهیونیستی، حزب "کاخ" را که زمانی بن‌ گویر متعلق به آن بود، غیرقانونی اعلام کند.

بن‌ گویر در ادامه این فایل صوتی افشا شده گفت: «هر لایحه‌ای که شما پیشنهاد می‌کنید، پیامدها و تاثیرات بسیار بسیار گسترده‌ای دارد. اگر بدانید که آن تاثیرات چیست و بدانید که چه کاری باید انجام داد، در این صورت من با شما هستم. اما اول از همه، همه چیز باید روشن شود.»

در پی تحقیق و تفحص رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، بن‌ گویر صحت این فایل را تایید کرد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین گفت: «بن‌ گویر می‌خواهد از یک فرد رذل، قانون‌شکن، نژادپرست و تروریست به فردی با مسئولیت‌های رسمی بدل شود تا بتواند این نژادپرستی و نفرت را به سیاست رسمی دولت تبدیل کند.»

بر اساس توافقنامه ائتلافی با حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و با وجود هشدارهای بین‌المللی و آمریکا، ایتامار بن‌ گویر، سیاستمدار راست افراطی، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین