کد خبر: ۸۱۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کمیسیون صنایع موضوع دریافت آبونمان اجباری از سوی مخابرات را پیگیری کند

قالیباف: دولت هنوز نتوانسته لایحه بودجه را آماده کند/ واکنش به جنجال آبونمان مشترکان مخابرات

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی درباره خلاف قانون و شرع بودن دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات عنوان کرد: کمیسیون صنایع باید به این موضوع رسیدگی کند.
قالیباف: دولت هنوز نتوانسته لایحه بودجه را آماده کند/ واکنش به جنجال آبونمان مشترکان مخابرات
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این مواد دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و از آنجایی که امروز ۹ آذر است فرصت دولت تا یکشنبه خواهد بود و طبق ماده ۱۸۴ اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته بود تا پایان آذر ماه نمی‌توانند لایحه بودجه را به مجلس بدهند، عنوان کرد: با توجه به شنیده‌ها نیز دولت تاکنون نتوانسته است لایحه بودجه را آماده کند که باید به سمت چند دوازدهم برود.

وی همچنین در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل ۵۲ و ۵۳ و ۵۴ این قانون عنوان کرد: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل ۴ نیز خلاف شرع است.

قالیباف: کمیسیون صنایع به موضوع دریافت آبونمان از سوی مخابرات رسیدگی کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار سلیمی گفت: کمیسیون صنایع مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

همچنین رئیس مجلس درباره تقدیم لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت اذعان داشت: از آنجایی که امسال سال پایانی برنامه ششم است و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، دولت نیز تلاش می‌کند تا ابتدا لایحه برنامه هفتم را به مجلس بدهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین