کد خبر: ۸۱۱۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷

در دانشگاه خوارزمی چه خبر است؟/ مراجعه تعدادی از دانشجویان به درمانگاه

مسوول روابط عمومی دانشگاه خوارزمی با اشاره به مراجعه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به درمانگاه شبانه روزی این مجموعه، گفت: هم اکنون وضعیت این درمانگاه عادی است.
در دانشگاه خوارزمی چه خبر است؟/ مراجعه تعدادی از دانشجویان به درمانگاه
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالوهاب حقی شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه مشکلات دانشجویانی که به درمانگاه مراجعه کرده اند بررسی شد، افزود: اگر هر کدام از این دانشجویان نیاز به دارو داشته باشند توسط دانشگاه تهیه و تحویل آن‌ها می‌شود. همچنین آمبولانس توسط اورژانس استان البرز روبروی خوابگاه دانشجویان مستقر شده و آمادگی دارد اگر دانشجوی دیگری دچار مشکل شد بدون نیاز به طی کردن مسیر خوابگاه تا درمانگاه دانشگاه، درمان آن‌ها را پیگیری کند.

حقی گفت: بررسی‌های معاونت دانشجویی دانشگاه و ثبت اسامی دانشجویانی که به درمانگاه مراجعه کردند و همچنین بررسی افرادی که غذای سلف را استفاده کردند نشان می‌دهد که تعدادی از این دانشجویان که از شب گذشته به درمانگاه مراجعه کرده اند غذای سلف دانشگاه را استفاده نکرده اند. بررسی اسامی دانشجویانی که غذای سلف دانشگاه را استفاده کرده اند از طریق اتوماسیون غذای دانشجویی انجام می‌شود.

معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد کرج نیز گفت: مسمومیت غذایی برای دانشجویان احراز نشده و مورد خاص و حادی در سلامت دانشجویان نداریم.

"محمود گنج‌بخش" افزود: این دانشگاه ۲ هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و با توجه به فصل سرما و شیوع بیماری‌های ویروسی احتمال بیماری در برخی از دانشجویان امری محتمل و بدیهی است. با این وجود تعدادی از دانشجویان به درمانگاه مستقر در دانشگاه مراجعه کردند و روال طبیعی درمان آنان توسط درمانگاه شبانه روزی دانشگاه در حال بررسی و انجام است. با توجه به امکانات درمانگاه دانشگاه نیازی به دریافت خدمات درمانی از بیرون دانشگاه و یا اورژانس نبود.

 تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی از شب گذشته تاکنون با داشتن علایم گوارشی به درمانگاه این دانشگاه مراجعه کرده اند.

پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی نیز گفت: موضوع بیماری دانشجویان مربوط به یک پیک بیماری فصلی هست.

دکتر "علیرضا رادفر" در پاسخ به این سوال که آیا این دانشجویان مسموم شده اند؟ افزود: اثبات مسمومیت نیازمند مراحل آزمایشگاهی و پزشکی خاص دارد و من اقدامی در این باره انجام ندادم و هنوز مسمومیت را تایید نمی‌کنم.

وی درباره تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه اظهار داشت: به نسبت جمعیت دانشجویان دانشگاه، تعداد مراجعه کننده به درمانگاه بالا نیست.

پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی در عین حال افزود: با توجه به مساعدت معاونت دانشجویی، امکانات دانشگاه برای ارایه خدمات پزشکی به دانشجویان کافی است و در صورت نیاز به اعزام دانشجویان بیمار به دیگر مراکز درمانی، اقدام می‌کنیم.

دکتر رادفر با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از دانشجویان به مراکز درمانی خارج از دانشگاه اعزام نشده اند، گفت: اغلب دانشجویان بیمار با علائمی مثل تب و لرز و دلپیچه و حالت تهوع و اسهال مواجه هستند.

اورژانس البرز نیز اعلام کرد که امدادگران این اورژانس طی چند روز گذشته تاکنون هیچ گونه بیمار مسموم از دانشگاه‌های البرز به مراکز درمانی انتقال نداده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
7
در خوابگاههای دانشجویی چه اتفاقی در جریان است؟! مسمومیت غذایی در دانشکاههای اصفهان، خوارزمی، شریف،...!؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین