کد خبر: ۸۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

حقوق سربازان مشمول قانون اصلاح بودجه ۱۴۰۱ می شود؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که باید حقوق سربازان مشمول قانون اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری شود و براساس آن حقوق سربازان افزایش پیدا کند.
حقوق سربازان مشمول قانون اصلاح بودجه ۱۴۰۱ می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

محسن دهنوی درباره اینکه آیا حقوق سربازان مشمول قانون اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز می‌شود، گفت: با توجه به وجود اختلاف نظری در این موضوع، این موضوع را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم.

وی با یادآوری اینکه با قانون مصوب مجلس پایه حقوق بسیاری از کارکنان دولت افزایش پیدا کرد، افزود: طبق قانون بودجه باید سرباز حداقل ۶۰ درصد حقوق یک پایور را دریافت کند؛ وقتی در اصلاح قانون بودجه، حقوق پایور اضافه شده به تبع آن دریافتی سربازان به میزان ۶۰ درصد حقوق پایور نیز مشمول افزایش می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: پاسخ سازمان برنامه و بودجه این است که باید بررسی کند آیا بار مالی این موضوع در این لایحه دیده شده بود یا نه؟ در همین راستا تذکری را در صحن مجلس مطرح کردم که در پاسخ آقای قالیباف به کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد تا گزارشی تهیه و پیگیری کند.

دهنوی در جمع بندی با بیان اینکه موضوع شمولیت این قانون به حقوق سربازان نیاز به تفسیر جدیدی ندارد، گفت: وقتی طبق قانون حقوق پایور افزایش پیدا می‌کند، باید ۶۰ درصد حقوق جدید پایور هم به سرباز داده شود پس به تفسیر جدیدی نیاز دارد که سازمان برنامه به دنبال تفسیر است.

وی ادامه داد: مثلا اگر حقوق پایور ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند باید ۶۰ درصد این ۲۰ درصد یعنی ۱۲ درصد به حقوق سربازان اضافه شود؛ بر این اساس باید سربازان نیز مشمول قانون افزایش حقوق شوند. البته سازمان برنامه و بودجه نمی‌گوید این موضوع را قبول ندارد بلکه حرفش این است که آیا می‌تواند بار مالی آن را تامین کند یا خیر؛ به همین دلیل آقای قالیباف به کمیسیون برنامه برای تهیه گزارشی ماموریت داد. ما هم در حال تهیه نامه‌ای به رئیس‌جمهور هستیم.

این عضو هیات رییسه مجلس با یادآوری اقدامات مجلس یازدهم در افزایش حقوق سربازان گفت: با تلاش‌های مجلس حداقل حقوق سرباز از ۳۰۰ هزار تومان به حداقل دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ این اتفاق روند جذب سرباز نظام وظیفه را مثبت کرد که پیش از این منفی بود و سربازان انگیزه هم پیدا کردند. با توجه به آمادگی ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌توان با پیگیری مجلس و کمک دولت، این روند را ادامه داد که نتیجه آن حل شدن خیلی از مسائل است.

وی در پایان گفت: با بهتر شدن شرایط، خیلی از جوانان انگیزه رفتن به سربازی پیدا می‌کنند؛ برای مشمولان غایب هم باید فکری کرد که هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین