کد خبر: ۸۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

چرا سفر برای انسان یک ضرورت است؟

سفر و گشت و گذار علاوه بر تاثیر مثبت بر روی تقویت حافظه و راندمان ذهن، تاثیری زیادی بر روی سلامت روان دارد. به عنوان مثال با سفر کردن می‌توانید میزان انرژی منفی درونی خود را کاهش داده و جای آن را با انرژی مثبتی که از فضا و همسفران خود می‌گیرید پر کنید. از دیگر فواید سفر بر روی روحیه انسان، می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد.
چرا سفر برای انسان یک ضرورت است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سفر کردن برای هر انسانی لازم است. باید بدانید که یک روح افسرده و کلافه از روزمرگی هیچوقت نمی‌تواند درست تصمیم بگیرید، به خوبی پول دربیاورد و یا از پس مشکلات زندگی بربیاید. همه ما برای ادامه حیات به روحیه‌ای نیاز داریم که بتواند با دیدی باز و ذهنی قدرتمند به چالش‌های زندگی نگاه کند و بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. حال می‌خواهیم از تاثیرات سفر برای شما بگوییم.

سفر می‌تواند شما را از شر روزمرگی خلاص کند

در زندگی ماشینی امروز، همه چیز طبق روتین انجام می‌شود و هیچ چیز هیجان انگیزی در آن وجود ندارد. افراد طی یک ساعت مشخصی بیدار می‌شوند و شب‌ها با زور نگاه کردن به گوشی بالاخره به خواب می‌روند! البته شاید در این میان ساعاتی را هم به تفریح یا میهمانی اختصاص دهند، اما باز هم روزمرگی مجالشان نمی‌دهد و آن طور که باید نمی‌توانند از لحظاتشان لذت ببرند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهتر است برای تعطیلات پیش رو برنامه ریزی هوشمندانه‌ای انجام داده و خودتان را به یک سفر مهمان کنید. بدون شک سفر با بلیط پرواز از سفرمارکت می‌تواند شما را از شر روزمرگی خلاص کند. سفر، روتین زندگی شما را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال اگر هر روز ساعت ۸ صبح به سرکار می‌رفتید در سفر می‌توانید ساعت ۹ صبح با صدای مرغ و خروس‌های حیاط بیدار شوید و اکسیژن پخش شده در فضا را استشمام کنید.

شاید در روال زندگی عادی‌تان وعده‌های ناسالمی می‌خوردید، اما در سفر مخصوصا در شهر‌های شمالی می‌توانید از محصولات غذایی ارگانیک استفاده کنید. این تغییر روزمرگی حتی می‌تواند همراه با تفریح‌های فراوان باشد. مثلا می‌توانید روز خود را طوری برنامه ریزی کنید که بازدید از ساحل و غذا خوردن یا قدم زدن لب دریا را دربر بگیرد. اگر هوس شمال کرده‌اید می‌توانید برای رزرو اقامتگاه به سفرمارکت اعتماد کنید.

چرا سفر برای انسان یک ضرورت است؟

عملکرد بهتر مغز افراد با سفر

اگر فکر می‌کنید تنها وجه سفر، تفریح و گشت و گذار است باید به شما بگوییم که کاملا از بهبود عملکرد مغز بعد از سفر غافل شده‌اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکسیژن موجود در هوا و حتی تعویض آب و هوا برای عملکرد ذهن و فیزیک مغز عالی عمل می‌کند. بگذارید با یک مثال این موضوع را بهتر توضیح دهیم. فرض کنید که قرار است برای کنکور آماده شوید و یا یک امتحان مهم در دانشگاه دارید که روز‌ها وقت را صرفش کرده‌اید. با این حال حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که: «بگذار به سرت باد بخورد بعد ادامه بده!» موضوع از این قرار است که مغز نمی‌تواند به صورت یک سره بازدهی خوبی از خود نشان دهد و خواستار این است که مدتی را به اون استراحت دهید. حالا این استراحت در قالب سفر و مسافرت چه تاثیری بر روی عملکرد مغز دارد؟ لازم است بدانید علاوه بر این که بازدهی ذهن را بالا می‌برد بر تقویت حافظه نیز موثر است. زیرا در سفر هر دو نیم کره ذهن به کار می‌افتد و با استفاده از فضای جدیدی که برای زندگی بدن تعریف می‌شود فرم و شکل تازه‌ای می‌گیرد. شما با سفر کردن قدرت حل مسائل را یاد می‌گیرید. می‌توانید در موقع بروز مشکل راه حل‌های مختلف با بهترین بهره‌وری، امتحان کنید و در نهایت تصمیم مناسبی بگیرید.

چرا سفر برای انسان یک ضرورت است؟

بالا رفتن راندمان کاری انسان با سفر

اگر حتی یک خانم خانه‌دار هم هستید در طول روز وظایفی بر روی دوش شماست که باید همانند یک فرد شاغل آن‌ها را به انجام برسانید! اما روز‌هایی هم پیش می‌آید که حال و حوصله انجام کار‌ها را ندارید و حتی کوچک‌ترین وظایف هم برایتان سخت و جانکاه خواهد بود! افرادی که به مشاغل دیگر هم مشغول‌اند از این قاعده مستثنا نیستند. اگر بخواهیم منطقی هم باشیم این موضوع واقعا وجود دارد. تصور کنید مجبور هستید هر روز سر ساعت مشخص خود را به محل کار برسانید. کار‌های همیشگی را انجام دهید. ناهارتان را میل کنید و بعد از انجام کار‌های باقی مانده به خانه برگردید! این روتین زندگی قطعا یک جایی برایتان کسالت بار می‌شود و با خود فکر می‌کنید که آیا باید کارتان را عوض کنید؟ آیا شما دیگر آن فرد سابق نیستید؟ و یا موارد دیگر باعث کاهش بازدهی شما شده است؟ پاسخ درست آن است که شما فقط به کمی استراحت احتیاج دارید.

لازم است مدتی از روتین زندگی خود جدا شوید و به سفر بروید. مثلا با تهیه یک بلیط قطار آنلاین و سفر به یک منطقه خوش آب و هوا به ذهنتان استراحت دهید. روحتان را جلا داده و قلبتان را پر از شادی می‌کند. البته در این سفر مهم است که همسفرانتان چه کسانی باشند. اگر در دور و اطرافتان کسی نیست که با شما همراه شود می‌توانید برای تجربه یک سفر هیجان انگیز همراه با یک تور گردشگری به سفر بروید! تور‌های گردشگری به مقاصد مختلف هم اکنون در سایت سفرمارکت موجود است. می‌توانید با مشخص کردن تاریخ رفت و مبدا و مقصدتان همراه افرادی شوید که همگی بار سفر بسته‌اند و قرار است خود را به جریان سفر بسپارند. مطمئن باشید زمانی که از سفر به خانه یا محل کارتان برمی‌گردید متوجه بالا رفتن راندمانتان خواهید شد. گویی بار روی دوشتان را زمین گذاشته‌اید و حالا می‌توانید با روحیه بهتری به انجام کار‌های روزانه خود بپردازید.

تقویت سلامت روان با سفر

سفر و گشت و گذار علاوه بر تاثیر مثبت بر روی تقویت حافظه و راندمان ذهن، تاثیری زیادی بر روی سلامت روان دارد. به عنوان مثال با سفر کردن می‌توانید میزان انرژی منفی درونی خود را کاهش داده و جای آن را با انرژی مثبتی که از فضا و همسفران خود می‌گیرید پر کنید. از دیگر فواید سفر بر روی روحیه انسان، می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. شما با سفر می‌توانید خود را از شر درگیری‌هایی که در زندگی شخصی‌تان دارید راحت کنید و سعی کنید آن را دیگر همراه خود نیاورید! با سفر کردن چند روزی از همه چیز دنیا فاصله می‌گیرید و این برایتان بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین