کد خبر: ۸۱۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

تشییع شهدای گمنام در استان‌ها

مراسم تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور برگزار شد.
تشییع شهدای گمنام در استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

امسال نیز همچون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام استان‌ها خواهیم بود از این تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران و ۲۰۰ شهید دیگر در سایر استان‌ها تشییع می‌شود. آنچه می‌خوانید اخبار منتشر شده از تشییع شهدای گمنام در استان‌های کشور است.

آیین تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در محل استانداری فارس برگزار شد.

استاندار فارس ضمن قدردانی از حضور مردم در آئین تشییع و خاکسپاری پیکر‌های مطهر شهدا در شیراز و سایر نقاط این استان، ابراز امیدواری کرد که همه بتوانیم دِین خود را به شهدای عزیز ادا کنیم.

آیین تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سنندج برگزار شد.

در جدول زیر، استان‌های پذیرای شهدای گمنام آورده شده است.

تشییع شهدای گمنام در استان‌ها

منبع: خبرگزاری ایرنا

استاندار کردستان گفت: شهدا می‌توانستند رفاه را به شهادت ترجیح دهند، اما آن‌ها آسایش و امنیت مردم را به جان و زندگی خود ترجیح دادند و به برترین جایگاه رسیدند. شهدا پرچم‌های همیشه در اهتزازی هستند که امروز استان ما به عطر آن‌ها معطر شده است.

پیکر ۵ تن از شهیدان گمنام در بندرعباس تشییع شد

پیکر ۵ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در بندرعباس تشییع شد.

این مراسم با حضور جمعی از مردم بندرعباس از میدان امام خمینی (ره) مقابل بوستان شهید دباغیان به سمت مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم مداحان روضه خوانی و نوحه خوانی کردند و عزاداران در رثای حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اشک ریختند و به سر و سینه زدند. در بخش دیگری از مراسم، جمعیت حاضر در مراسم تشییع شهدای گمنام فریاد مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فتنه گر سردادند. پیکر‌های این شهدا در شهر‌های بندرعباس، میناب و جاسک و جزیره قشم به خاک سپرده می‌شوند.

تشییع پیکر چهار شهید گمنام در لرستان

پیکر چهار شهید گمنام در لرستان تشییع شد.

پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام امروز سه شنبه ششم ماه همزمان با سالروز شهادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهر (س) در خرم آباد با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر یکی از شهدای گمنام در محل جدید سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در بلوار سردار شفیع پور (۶۰ متری) و یک شهید گمنام دیگر در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران خرم آباد خاکسپاری شدند.

مردم شهرستان بروجرد نیز پیکر مطهر یکی از چهار شهید گمنام را که از روز سه شنبه هفته گذشته ۲۹ آذر ماه مهمان مردم لرستان هستند را در میان حزن و اندوه و با حضور با شکوه خود بدرقه و تشییع کردند.

تشییع پیکر دو شهید در همدان

پیکر مطهر دو شهید گمنام به مدت سه روز میهمان ملایری‌ها بود و امروز -سه‌شنبه ششم دی‌ماه- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) ساعت ۹:۳۰ صبح با بدرقه مردم ولایتمدار این شهرستان، از مقابل شهرداری ملایر به سمت میدان آزادگان برای خاکسپاری به شهر‌های ازندریان و سامن منتقل شد. در این سه روز میزبانی پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده با استقبال مردم روستای ینگی کند و جوکار و پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر جوکار تشییع شد. رونمایی از تمثال شهدای شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد با حضور خانواده شهیدان علی نظری و آرمان علی وردی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین همزمان با نماز مغرب و عشا، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مسجد چهارده معصوم (ع) برگزار شد. این مراسم معنوی با حضور و سخنرانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار محتلف مردم با مداحی کربلایی مجتبی فیاضی و پیام غیاثوند برگزار شد.

تشییع و بدرقه پیکر مطهر دو شهید  در دانشگاه تبریز

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

همچنین فرماندار شهرستان سنندج در مراسم «زنگ استقبال از لاله‌های سرخ» که به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان کردستان دیروز، پنجم دی‌ماه در دبستان شاهد شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: این برنامه به مناسبت ورود پر خیر و برکت شهدای گمنام بعد از چندین سال غربت به میهن اسلامی برگزار شده و امروز استخوان‌های آن شاهدان خونین بال به شهر ما وارد شده و با قدوم آنان فضای شهر عطرآگین شده است.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز ما به میهن اسلامی بر گشته‌اند، افزود: این ورود تلنگری است که ما در چه مسیری قرار گرفته و چه مسیر پر پیچ و خم و سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، شهدا بر می‌گردند تا ما را به زمانی که در اوج معنویت بودیم، برسانند.

تشییع پیکر مطهر۷ شهید گمنام در کرمانشاه

کرمانشاه نیز میزبان پیکر هفت لاله پرپر شده دوران دفاع مقدس بود. 

مراسم تشییع شهدای گمنام با عنوان ”خوش آمدی قهرمان” از ساعت ۱۰ صبح امروز (ششم دی) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ارشد استانی، خانواده‌های شهدا و مردم شهید پرور کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع برگزار شد.

حاضران در این مراسم شعار‌هایی هم در محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور سردادند.

همچنین پیکر پاک یک شهید گمنام در بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد.

ششم دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر شهید گمنام از مسجد امام (ره) تا امامزاده جعفر (ع) تشییع شد. پیکر پاک این شهید در یادمان شهدا که در محوطه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد آماده شده است، به خاک سپرده شد. طی روز‌های اخیر پیکر پاک ۴ شهید گمنام وارد لرستان شده که یکی از شهدای گمنام در بروجرد تشییع شد. مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام ۵ دی‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ از میدان شهدا به سمت سپاه ناحیه بروجرد برگزار شد.

آیین وداع، تشییع و خاکسپاری با شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در گرگان از صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از محل حسینیه عاشقان ثارالله گرگان با حضور مردم شهیدپرور دارالمومنین گرگان برگزار شد. رژه خودرویی شهید خوشنام از چهارراه شهدای گرگان تا سایت اداری گلستان آغاز شده و این شهید عزیز در انتهای بلوار سایت اداری گلستان آرام می‌گیرد.

شهدا همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امام راحل پرچم اسلام را در ایران برافراشت، گفت: شهدا به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، سپس مقام معظم رهبری که اسلام شناس واقعی و عارف هستند، جای ایشان قرار گرفت، شهدا نیز همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند و دل‌های همه را زنده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ششم دی‌ماه در آئین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در مدت کوتاه عمر خود به معنای واقعی جهاد کردند، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار راه روشنی را پیش پای شیعیان قرار دادند و چراغ برافروخته زهرایی بعد از چند هزار سال در حال تبدیل شدن به چراغ مهدوی است و پرچم مهدویت را برافراشته می‌کند.

تشییع پیکر ۱۴ شهید در مازندران 

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) عطر یاس ۱۴ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در دیار علویان پیچید و بر روی دستان مردم مازندران تشییع شد. به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) مراسم تشییع شهدا با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی از میدان شهدای ساری شروع و تا میدان امام خمینی (ره) انجام شد.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از سوی سپاه کربلا، شهدای گمنام در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» در ۱۰ شهر استان مازندران تشییع و تدفین می‌شوند. پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر تدفین خواهد شد. همچنین پیکر یک شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در نمک آبرود چالوس خاکسپاری می‌شود. طبق برنامه ریزی، پیکر مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر تدفین می‌شود. همچنین پیکر مطهر یک شهید ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد تدفین خواهد شد. قابل ذکر است؛ پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۸ (شلمچه) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر خاکسپاری و پیکر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در دانشگاه بنت الهدی آمل تدفین می‌شود. این دو شهید ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۵ (شلمچه) تفحص شدند که در بابلکنار و بخش گتاب تدفین خواهند شد. مردم قائمشهر نیز میزبان پیکر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن (مجنون) هستند، پیکر این شهید در حوزه علمیه محمدیه تدفین خواهد شد. پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین، یک شهید ۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت تدفین می‌شود. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پیکر یک شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله) در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری خاکسپاری خواهد شد و یک شهید گمنام دیگر ۲۴ ساله از عملیات در روستای سمسکنده تشییع و خاکسپاری می‌شود. همچنین پیکر مطهر یک شهید ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در شهرک شهید سلیمانی تشییع و خاکسپاری می‌شود. از سوی ستاد شهرستانی تشییع شهدای گمنام، زمان وداع و تشییع شهدا در شهر‌های رامسر، نوشهر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر و نکا شامگاه سه شنبه و صبح چهارشنبه هفتم دی اعلام شده است. زمان وداع و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام چالوس متعاقبا اعلام خواهد می‌شود.

پیکر مطهر شهدای گمنام در آذربایجان غربی تشییع شد

مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در آذربایجان غربی برگزار شد.

پیکر ۶ شهید گمنام امروز سه‌شنبه ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا (س) از میدان انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با حضور مردم شهیدپرور ارومیه و مسئولان استانی همراه با نوحه خوانی و عزاداری و برپایی نماز بر پیکر شهدا توسط حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی تشییع و بدرقه شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی، نماینده، ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دشمنان می‌گویند ملت دیگر این انقلاب و نظام را نمی‌خواهند،‌ای دشمنان و امپراطوری‌های رسانه‌ای مردم را ببینید که با حضرت زهرا بیعت کرده و در مراسم وداع با شهدا حضور دارند. ما با مکتب ولایت محکم دفاع کردیم و با رهبری پیمان می‌بندیم و با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده ایم.

تشییع ۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، ۱۲ یادگار دوران دفاع مقدس در سراسر استان سیستان و بلوچستان، تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین خواهند شد.

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن افزود: این پنج شهید گمنامی که سهم شهرستان زاهدان شده است یک شهید در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید در مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، یک شهیدپادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، یک شهید در محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین خواهد شد.  سهم شمال استان پنج شهید گمنام است که در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین خواهند شد.

سرتیپ کوهکن افزود: یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد. سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریبا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تاکنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

مراسم تشییع پیکر مطهر ۶۵ شهید گمنام در ایلام

مراسم تشییع پیکر مطهر و پاک ۶۵ شهید گمنام در ایلام در حال برگزاری است. در این مراسم که از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن در حال انجام است یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را برای مردم این دیار تداعی کرد. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده، ولی فقیه در استان است. قرار است پیکر ۵تن از شهدای گمنام هفته آینده در ایلام تدفین شود.

برگزاری مراسم تشییع ۳ شهید گمنام در رشت

مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ۶ دی ماه از میدان پاسداران به سمت میدان شهدای ذهاب رشت (شهرداری) برگزار شده و به تجمع بزرگ فاطمیون ختم می‌شود. پس از تشییع، نماز بر پیکر پاک این سه شهید گمنام به امامت آیت الله فلاحتی، نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه می‌شود. دو شهید در سن ۱۹ سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده اند و یک شهید دیگر در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در فکه شهید شده است.

مراسم در گرگان

امروز مردم شهیدپرور گرگان و کردکوی با فریاد یا زهرا (س) دو شهید دوران دفاع مقدس را بدرقه کرده و در آیین تشییع این دو شهید به سینه‌زنی پرداختند.

گرگانی این شهید را از حسینیه عاشقان ثارالله گرگان تا چهار راه شهدا تشییع خواهند کرد سپس از چهار راه شهدا تا محل خاکسپاری شهید در سایت اداری گلستان رژه خودرویی برگزار می‌شود و این آلاله سرخ زهرایی در سایت اداری آرام می‌گیرد. اما مراسم تشییع و خاکسپاری شهید دیگر نیز از دقایقی پیش با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار کردکوی و ولاغوز آغاز شده است. استان گلستان با احتساب این دو آلاله سرخ، میزبان ۱۴۴ شهید گمنام است که در ۱۵۷ نقطه یادمانی به خاک سپرده شدند، تاکنون سه شهید گمنام در استان احراز هویت شدند.

آغاز تشییع شهدا در تبریز

پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در روز‌های گذشته وارد استان آذربایجان شرقی شده بود که در طول هفته گذشته بیشتر شهر‌ها و دانشگاه‌های استان میزبان شهدا بودند. آیین تشییع پیکر مطهر این شش شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدای تبریز آغاز شده و به سمت میدان ساعت تبریز تشییع خواهد شد. پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود. همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. گفتنی است پیکر مطهر و منور چهار تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام در مشهد

در مشهد نیز مردم انقلابی برای بدرقه پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام، در عرصه میدان شهدا حاضر شده‌اند و در حال حرکت به سمت حرم مطهر رضوی اند. این مراسم تا هنگام اذان ظهر ادامه دارد و از فردا تا سیزدهم دی‌ماه نیز مراسم تدفین این شهدا در شهرستان‌های نیشابور، ششتمد، تربت حیدریه و مشهد برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر این ۱۲ شهید گمنام روز ۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شده بود و تا کنون در هشت محور شهرستانی تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، مشهد و نیشابور در مراسم و مجالس فراوانی حاضر شده‌اند.

آغاز تشییع شهدا در شیراز

پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روز‌های گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند. آیین تشییع پیکر مطهر این ۱۰ شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان ارم شیراز آغاز شده و به سمت میدان دانشجو و میدان امام حسین (ع) این کلانشهر خاتمه پیدا خواهد کرد.

 پیکر مطهر چهار شهید گمنام امروز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

بنابراعلام استانداری فارس، وزیر کشور در آیین خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام که قرار است در محل استانداری انجام شود، شرکت خواهد کرد.

همچنین پیکر مطهر سایر شهدا نیز پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان‌های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

آیین استقبال از پیکر‌های پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.

پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، شهدای تازه شناسایی شده استان که امروز دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

سردار سعید کوشکی جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.

همچنین شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود.

آغاز مراسم تشییع ۶ شهید گمنام در بیرجند

مراسم تشییع شش شهید گمنام از دقایقی پیش در بیرجند آغاز شد.

پیکر‌های مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس شنبه شب هفته گذشته با استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شدند و به کهف الشهدا منتقل شد.

پیکر پاک چهار شهید گمنام در قالب کاروانی به بشرویه منتقل شد و در ۱۰ روز گذشته مردم شهرستان‌های استان با حضور کاروان حامل شهدای گمنام در شهرستان‌های آستان، علاوه بر استقبال از آن‌ها در مکان‌های مختلف با این شهدا وداع کردند.

پس از چندین روز وداع مردم با پیکر شهدا در شهرستان‌ها، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با همه مراکز استان‌های کشور، پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند بر روی دست‌های مردم مرکز استان تشییع می‌شوند.

قرار است پیکر‌های سه شهید گمنام در بیرجند و در استانداری، حوزه علمیه و کویر تایر دفن شده و دو شهید گمنام دیگر در مسجد جامع طبس و روستای محمد آباد طبس دفن شوند. پیکر یک شهید گمنام هم در روستای دهشک قاین دفن می‌شود. مراسم تشییع دو شهید گمنامی که در طبس دفن می‌شوند روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین