کد خبر: ۸۱۸۰۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
سفر رئیسی به ترکیه و سوریه در حال برنامه‌ریزی است

سخنگوی وزارت امور خارجه: به دولت عراق اعتراض کردیم| مذاکرات در حال انجام است

سخنگوی وزارت خارجه اقدام اخیر نشریه فرانسوی را مصداق بارز خشونت‌طلبی و تحریک به خشونت و همچنین توهین به جایگاه و مقام زنان عنوان کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه: به دولت عراق اعتراض کردیم| مذاکرات در حال انجام است
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری‌اش با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی فرا رسیدن سالگرد میلاد حضرت زهرا «س» و فرا رسیدن روز زن را تبریک گفت.

کنعانی در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری‌های وزارت امور خارجه در مورد کاریکاتور‌های نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر انقلاب گفت: اقدام نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان بود.اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.: اقدام این نشریه توهین به جایگاه زنان و مقام زنان نیز بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جعل نام خلیخ فارس از سوی برخی از مقامات عراقی گفت: بلافاصله که متوجه این موضوع شدیم و قبل از اعلام اتفاق رخ داده در رسانه‌ها، ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم. با توجه به این که اتفاق رخ داده در قالب یک اقدام ورزشی بود، شاهد اقدام وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیز بودیم.

کنعانی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: سفر رییس‌جمهور ایران به دو کشور ترکیه و سوریه در حال برنامه‌ریزی است و ان‌شاءالله با قطعی شدن برنامه‌ریزی‌ها، این سفر انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر ایجاد تغییراتی در مدیریت سفارت افغانستان در ایران و سپردن مسئولیت این سفارت به نمایندگان دولت طالبان گفت: هیچ تحولی در این ارتباط رخ نداده است.سفارت افغانستان در ایران کما فی‌السابق فعال است و در همان چارچوب مناسبات بین سفارت افغانستان در ایران و وزارت امور خارجه ایران در جریان است و هیچ تحول جدیدی در این ارتباط رخ نداده است.

مذاکرات از طریق کانال‌های ذیربط در حال انجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا درباره سفر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران که قرار بود بعد از تعطیلات سال نو میلادی انجام شود، اظهار داشت: همکاری بین ایران و آژانس در حال انجام است و اطلاعی در مورد سفر اقای گروسی ندارم و نمی توان خبر جدیدی بدهم.

وی همچنین درباره روند مذاکرات احیای برجام نیز گفت:‌ دو طرف در کانال‌های زیر ربط در حال مذاکره هستند که این خواست دو طرف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوالی در مورد اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات اسلامی گفت: در این ارتباط هم اعلام موضع کردیم و هم اقدام عملی دیپلماتیک را انجام دادیم و وزارت خارجه بیانیه مهم و رسمی در این ارتباط منتشر کرد.

کنعانی در مورد قرارداد راهبردی ایران و چین و اجرایی شدن آن گفت: امضا برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله بین ایران و چین محصول وجود اراده سیاسی رهبران عالی دو کشور است تا این قرارداد را بر مسیر روابط دوجانبه پیش بروند و این برنامه بر اساس توسعه روابط دو کشور است و مذاکرات دو جانبه ادامه دارد و مسئول همین موضوع سفری به تهران داشتند و توافقات خوبی صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
1
7
فقط اعتراض
زحمت کشیدید
باید لعو می‌کردید بازی‌های مسخره شان را
یا اصلاح غلط اضافی شان را
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
8
منظور دقیقش اینه که در روزهای آتی در فرانسه اغتشاش ایجاد خواهیم کرد و منتظر خشونت باشند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
12
کشور آزاد ندیده بفهمه که در کشور آزاد رسانه ها آزادند و ربطی به دولتها نداره. فکر کرده همه جای دنیا حکومتها به رسانه ها میگن چی چاپ کنه و چی چاپ نکنه. فکر کرده در همه جای دنیا دالانهای متعدد فیلترینگ میذارن بالای سر رسانه ها !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
10
هورا ما چقدر خفنیم. افرین صد افرین دولت عراق دیگه خیلی تنبه شد بسه! پولامونم حلالشون!
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
8
1
ما به رهبری سردار سلیمانی یک داعش را در عراق شکست دادیم
اما چون تعصب با جنگ از بین نمی رود ده ها داعش جدید در عراق و افغانستان و سوریه مجددا شکل گرفته و بیشتر هم می شود.
حال با پرسش بزرگتری روبرو هستیم
آیا نابودی داعش دلیل پیروزی ماست؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین