کد خبر: ۸۲۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

خزعلی: به دروغ به اسم آزادی کشور را به آشوب کشیدند!

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه تساوی زن و مرد به معنای عدالت برای آن‌ها نیست گفت: «زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است.
خزعلی: به دروغ به اسم آزادی کشور را به آشوب کشیدند!
آفتاب‌‌نیوز :

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه مناظره شیوه که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد، گفت: مسئله‌ای که در مکتب ما بوده است و هست و انقلاب ما با آن پا گرفته است و اوایل انقلاب شهید بهشتی و مظهری مناظراتی داشتند، سبک و سیره اهل بیت بوده است. ما حرف منطقی داریم و اگر با استدلال و عقلانیت حرفی را مطرح کنیم باید استقبال کنیم از آن.

وی با اشاره به انتقاد از حضور وی در این برنامه گفت: من مسئولیت خادمی مردم را برعهده دارم و در اینجا به عنوان یک فرد حقیقی شرکت کرده ام. بانوان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و خانواده معظم شهدا تاثیرگذار‌ترین زنان در جامعه ما بوده اند و انشالله بتوانیم قدر آن‌ها را بدانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سیاست گذاری در حوزه زنان تصریح کرد: سیاست گذاری در مسائل زنان بسیار مهم است و اینکه ما برچه مبنایی سیاست گذاری می‌کنیم و آیا اینکه این سیاست گذاری بر مبنای فکری ما است، بسیار مهم است همچنین باید توجه داشته باشیم که آیا قوانین در مسیر صحیح این سیاست‌ها است.

خزعلی خاطرنشان کرد: ما مبانی خودمان را از مکتب اسلام و اهل بیت می‌دانیم. امام جایگاه زن را به مان نشان داد و روشن کرد. نگاه شاه نسبت به زن که من اسم آن را اسارتی در نگاه ابزاری به زن می‌گذارم نه آزادی. این بود که آزادی را به زن می‌دادند که به صورت ابزار در جامعه مطرح شوند. امام نگاه زیبایی را برمنبای عدالت اخلاق و نشان دادند فضایی که سلامت نداشت برای اینکه همه زنان در آن حضور پیدا کنند. فضایی که برای زنان پاکی اخلاقی را تامین نمی‌کرد و امام این فضا را ایجاد کرد.

وی با اشاره به حضور ابتکار در تسخیر لانه جاسوسی گفت: خانم ابتکار به آنجا رفت و من به جبهه رفتم و این میدان باز را نگاه و افکار و ویژه امام به حضور زن در جامعه برای ما ایجاد کرد و امام به ما زمینه فعالیت را نشان داد و از این جایگاه ابزاری زن را خارج کرد. این یک دیدگاه است، اما یک دیدگاه هم دیدگاه لیبرالی است به زن. بخشی از آن‌ها را شاه در زمان قبل انقلاب نشان داده بود و بعدا تفکرات فمینیستی نمایان شد و فمنیست‌های متعددی که در سال‌های گذشته رویکرد‌های آن را دیده ایم. اما نگاه اسلام نگاه متفاوتی است زوجیت را کمال می‌داند خداوند همه چیز را زوج افریده است و هیچ کدام اول و دوم نیست تساوی به معنی حقیقی است، اما به معنی غربی نیست. یکی از چیز‌هایی که ما گاهی اوقات فریب میخوریم این است که الفاظ غربی را بکار می‌بریم درحالی که هر کدام بار خود شان را دارد.

خزعلی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم تساوی غربی نه، عدالت بله. برخی موضوع تبعیض مثبت را به دلیل بار‌های زیادی که به زن وارد می‌شود، مطرح می‌کنند، اما ما چرا باید به زن ترحم کنیم. خیلی از نعمت‌ها و شرایطی که در دین ما است باید قدر بدانیم و اگر مشکلاتی است باید رفع کنیم مشکلاتی که رهبر انقلاب تاکید داشتند که در خانه به زنان ظلم می‌شود و باید جلوی آن را بگیریم.

وی تصریح کرد: در همین راستا ما با دختران دهه هشتادی برخورد داشتیم و باید حرف‌های این‌ها را بشنویم و خیلی راحت آنچه که در دلشان است بگویند. همچنین پیشنهاد دادم که فرصتی را برای بیان ایده‌های دختران و صحبت‌های دختران در صدا و سیما ایجاد کنند. شعار زن زندگی آزادی در اسلام است و آزادی شعار انقلاب بوده است ما برای آزادی انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: افراط و تفریط به زنان ضربه زده است. زنان سرمایه هستند، ۴۵ درصد متخصصین زن هستند و در مناصب باید حضور داشته باشند و در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

معاون زنان و خانواده دولت بیان داشت: هیچ مانعی برای تصدی مشاغل توسط زنان وجود ندارد. از کار‌های خوب دولت این است که به دستور رئیس جمهور در شورا‌های عالی دو زن نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله عدالت جنسیتی گفت: درباره عدالت جنسیتی موضوع مربوط به ۲۰ دستگاه مرکزی بود که در ماه‌های آخر دولت قبل رصد کاملی انجام نشده بوده و ما اکنون با دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم تا با دقت موضوعات هر دستگاه را بررسی کنیم.

خزعلی گفت: به دروغ به اسم آزادی یک کشور را به آشوب می‌کشند و خیلی از منافع ملت‌ها را تهدید می‌کنند کلمات به ظاهر فریب را باید توجه داشت. از طرفی با افراط و تفریط دو قطبی در جامعه ایجاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین