کد خبر: ۸۲۲۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تبلیغات

راهنمای مرحله به مرحله برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا انتخاب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند دوره تحصیل خود را با کیفیت سپری نمایند. این کشور علاوه بر ارائه کیفیت تحصیل، محیط مناسبی برای اقامت پس از تحصیل دانشجویان می‌باشد. مهم‌ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نامه تمکن مالی است.
راهنمای مرحله به مرحله برای مهاجرت به کانادا
آفتاب‌‌نیوز :

کانادا یکی از کشور‌های محبوب ایرانیان برای مهاجرت است و شهر‌های تورنتو، ونکوور و مونترال از جمله شهر‌های بسیار پرطرفدار این کشور می‌باشند. شما در کانادا این امکان را دارید که بعد از ۵ سال اقامت موقت، درخواست اقامت دائم بدهید برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با موسسه مهاجرتی ایران کانادا در ارتباط باشید.

ابتدا برای خود مشخص نمایید که قصد ادامه تحصیل در چه رشته‌ای را دارید. سپس دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و در نهایت به تحقیق پیرامون شهریه دانشگاه خود بپردازید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر، هزینه‌های اقامت نیز در تعیین میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد. نکته حائز اهمیت این است که هزینه‌های لازم جهت اثبات تمکن مالی یک دانشجوی مجرد به مراتب بسیار پایین‌تر از یک دانشجوی متأهل و صاحب فرزند است.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا انتخاب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند دوره تحصیل خود را با کیفیت سپری نمایند. این کشور علاوه بر ارائه کیفیت تحصیل، محیط مناسبی برای اقامت پس از تحصیل دانشجویان می‌باشد. لازم به ذکر است مهم‌ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نامه تمکن مالی است. به همراه داشتن این نامه نشان می‌دهد که شما توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را خواهید داشت. این مدرک از چنان اهمیتی برخوردار است که نداشتن آن منجر به رد شدن ویزای شما شده و بدون نشان دادن آن شما قادر به دریافت ویزای تحصیلی نخواهید بود. به خاطر داشته باشید ارائه مدرک مبنی بر تمکن مالی بدون محدودیت، به شما در گرفتن ویزای کانادا بسیار کمک می‌کند.

در ارتباط با میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا می‌توان گفت که یک دانشجوی مجرد باید ثابت کند که توانایی پرداخت شهریه و هم چنین مبلغ ۱۰.۰۰۰ دلار برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را دارد. هم چنین به ازای هر فرد بزرگسال از اعضای خانواده، مبلغ ۴.۰۰۰ دلار به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

دلیل اهمیت تمکن مالی کانادا برای تحصیل چیست؟

همان طور که تاکنون دریافته اید یک دانشجو باید ثابت کند که از تمکن مالی لازم جهت حمایت از خود و اعضای خانواده خود برخوردار است. حفظ این تمکن مالی تا زمان حضور در کانادا ضرورت دارد. در حقیقت میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا از این جهت حائز اهمیت است که به دولت کانادا ثابت کنید از توانایی مالی جهت پرداخت شهریه و هزینه‌های اقامت برخوردار هستید و برای پرداخت این هزینه‌ها نیازمند کمک دولت کانادا نیستید، مگر زمانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوید. همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، نامه تمکن مالی، مهم‌ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است؛ لذا در صورتی که قادر به ارائه این گواهی نبوده و مبلغ کافی برای اثبات آن نداشته باشید، ویزای تحصیلی شما ریجکت خواهد شد.

با وجود این که هزینه‌های پایین زندگی در کانادا و شهریه‌های اندک دانشگاه، این کشور را به محبوب‌ترین مقصد دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است، با این حال تمکن مالی جهت پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه، برای ادامه تحصیل در کانادا بسیار ضروری است. بر همین اساس در ادامه به مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی اشاره خواهیم کرد:

تمکن مالی سرپرست خانواده: تمکن مالی سرپرست خانواده نشان می‌دهد که توانایی حمایت مالی از متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارد.

تمکن مالی ۴ ماه گذشته متقاضی ویزای تحصیلی کانادا: با بررسی تمکن مالی ۴ ماه گذشته متقاضی، در می‌یابیم که شخص توانایی مالی کافی جهت پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی اعم از رفت و آمد را دارد.

خوب است بدانید که مدت زمان گرفتن ویزای کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع یکی از عوامل تأثیرگذار در تعیین مدت زمان اخذ ویزای کانادا، نوع ویزای دریافتی می‌باشد؛ به عبارت دیگر نوع ویزای دریافتی توسط متقاضیان، در تعیین مدت زمان گرفتن ویزای کانادا تأثیرگذار است. در حقیقت افراد به منظور مهاجرت به کانادا به دنبال اخذ ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، سرمایه گذاری و ... می‌باشند که مدت زمان صدور هرکدام از این ویزاها، متفاوت است. کشور مبدأ، عامل مهم دیگری است که در تعیین مدت زمان گرفتن ویزای کانادا تأثیرگذار است. متأسفانه طی سال‌های گذشته برخی کشور‌ها در خصوص صدور ویزای کانادا با مشکلاتی مواجه شدند که روند صدور ویزا را به تأخیر انداخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین