کد خبر: ۸۲۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

۵ سال زندان برای آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی

آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی، دو فعال اینستاگرامی که در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شدند.
۵ سال زندان برای آستیاژ حقیقی و امیر محمد احمدی
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری قوه قضائیه(میزان) نوشته است که آستیاژ حقیقی و امیرمحمد احمدی در صفحه‌ای فعالیت می‌کرده‌اند که یک میلیون فالور داشته و "در زمان اغتشاشات از صفحه خود برای تبلیغ فراخوان‌ها از جمله فراخوان ۴ آبان استفاده کرده‌اند."

میزان افزود: پس از این فعالیت‌ها مسئولین امنیتی در تذکر‌هایی به این دو آن‌ها را نسبت به فعالیت مخرب خود آگاه می‌کنند که با تکرار اقدامات این دو در انتشار فراخوان‌های غیرقانونی سرانجام در تاریخ ۱۰ ابان ماه ۱۴۰۱ بازداشت می‌شوند. پس از بازداشت این افراد و انجام تحقیقات اولیه سرانجام در دادسرا اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به این دو تفهیم شده و پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود. همچنین نامبردگان علاوه بر اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و یوتیوب هم مطالبی علیه کشور و تشویق مردم به اغتشاش منتشر می‌کرده‌اند.

خبرگزاری قوه قضائیه در پایان نوشت: سرانجام پس از ارسال پرونده به دادگاه و بررسی پرونده و انجام دفاعیات صورت گرفته از سوی متهمان رئیس شعبه به هر دو نفر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور ۵ سال حبس در نظر می‌گیرد که همین حکم ۵ سال حبس برای هر دو نفر قابل اجرا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین