کد خبر: ۸۲۲۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

کارشناسی داوری دیدار مس کرمان - استقلال/ پنالتی آبی‌ها سوخت

کارشناس داوری معتقد است که در دیدار تیم‌های مس کرمان و استقلال، داور دو اشتباه بزرگ داشته است.
کارشناسی داوری دیدار مس کرمان - استقلال/ پنالتی آبی‌ها سوخت
آفتاب‌‌نیوز :

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در خصوص داوری دیدار تیم‌های فوتبال مس کرمان و استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر که به برتری ۳ بر ۲ استقلال انجامید، اظهار کرد: در دقیقه ۲۱ آفساید قایدی درست اعلام شد و در دقیقه ۴۰، هند مدافع مس کرمان درون محوطه جریمه تشخیص داده نشد و پنالتی استقلال سوخت.

وی ادامه داد: در دقیقه ۴۱، خطای غلامی روی مهاجم مس گرفته شد و اخطار هم به مدافع داده شد، اما این که چرا استقلال بازی را شروع کرد، مشخص نیست. در دقیقه ۵۵، مدافع شماره ۶۹ مس کرمان از حرکت یامگا جلوگیری کرد و روی این مهاجم خطا کرد، اما داور آوانتاژ داد که برخورد او با بازیکن مس، فوتبالی بود و احتیاج به تنبیه دیگری نداشت.

سلیمانی به ایسنا گفت: در دقیقه ۸۶، شماره ۲۱ مس کرمان باید به دلیل خطای شدید اخراج می‌شد، اما داور به اشتباه کارت زرد داد. درگیری مربیان توسط نیمکت مس شروع شد و ابتدا باید فردی که به سمت ساپینتو آمد و دعوا را آغاز کرد اخراج می‌شد، اما در ادامه نشان دادن کارت قرمز به ساپینتو هم درست بود.

سایت "ورزش سه" نیز نوشت: بازی تیم‌های مس کرمان و استقلال نیز یکی از دیدار‌هایی بود که با جنجال و حواشی داوری همراه شد و کار تا جایی پیش رفت که بازیکنان استقلال نیز در نشست خبری خود را مستحق پنالتی دانستند و هواداران این تیم نیز ادعا کردند که یک بازیکن مس کرمان باید از زمین اخراج می‌شد.

صحنه نخست زمانی رقم خورد که توپ روی دروازه مس کرمان ارسال شد و درحالی‌که سیلوا قصد داشت ضربه نهایی را بزند، توپ به رنان کوک تونگیک برخورد کرد و در شرایطی که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند، داور از این صحنه گذشت و بازی را ادامه داد.

برخورد بعدی در دقیقه ۸۶ رقم خورد که بازیکن مس کرمان برخوردی با یامگا داشت و برخلاف بازیکنان استقلال، داور کارت قرمز به معین عباسیان نشان نداد و از این صحنه گذاشت.

در این خصوص عملکرد یاسر همرنگ مورد نقد و بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته که نظرات آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

برخورد توپ به رنان کوک تونگیک (دقیقه ۴۰ - مشکوک به پنالتی)

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن مس کرمان از دستش برای کنترل توپ استفاده کرد و باید یک ضربه آزاد مستقیم در محوطه جریمه اعلام شود که پنالتی است.

حسین زرگر: مدافع توپ را با دست زد و وضعیت بدنش نامتعارف است و شرایط دستش عادی نیست و پنالتی باید گرفته شود.

تورج حق‌وردی: توپ به دست مدافع برخورد کرد و باید پنالتی اعلام می‌شد.

حیدر سلیمانی: هند مدافع مس کرمان درون محوطه جریمه تشخیص داده نشد و پنالتی استقلال سوخت.

برخورد معین عباسیان با یامگا (دقیقه ۸۶- مشکوک به اخراج)

ابراهیم میرزابیگی: این خطا بی‌احتیاطی است؛ اما بازیکن نخواست عمدی بزند و شدت هم نداشت. چون خطا ناخودآگاه بود، اخراج نداشت.

حسین زرگر: حرکت معین عباسیان خطای شدید و مستلزم کارت قرمز است.

تورج حق‌وردی: بازیکن مس کرمان به‌دلیل برخورد شدید باید اخراج می‌شد.

حیدر سلیمانی: بازیکن مس کرمان باید به‌دلیل خطای شدید اخراج می‌شد؛ اما داور به اشتباه کارت زرد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین