کد خبر: ۸۲۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

توقیف ۱۹ لنج صیادی در بندر امام

 سرپرست یگان حفاظت آبزیان شیلات خوزستان گفت: ۱۹ فروند لنج صیادی در ۲ روز به اتهام صید غیرمجاز در فصل ممنوعه در صیدگاه بوسیف توسط یگان پایگاه حفاظت منابع آبزی بندر امام خمینی(ره) توقیف شدند.
توقیف ۱۹ لنج صیادی در بندر امام
آفتاب‌‌نیوز :

کامران شریفی روز شنبه افزود:در جریان بازرسی از شناورهای توقیف شده سه هزار و ۶۸۵ کیلوگرم انواع ماهی و میگو و ۱۹ دستگاه "ترال" کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در این ارتباط ۱۱۶ نفر متهم به صید غیرمجاز در فصل ممنوعه بازداشت شدند، افزود: یگان حفاظت منابع آبزیان در راستای اجرای قانون و حفظ ذخایر آبزیان دریایی با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

سرپرست یگان حفاظت آبزیان شیلات خوزستان گفت: برابر قانون حفاظت و بهره برداری از آبهای جمهوری اسلامی ایران، متخلفان صید غیرمجاز آبزیان دریایی در محاکم قضایی محکوم به جرایم نقدی و مصادره محصولات آبزی و ادوات صید مکشوفه می‌شوند. پرونده‌های تخلفات صیادی به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات صیادی ارجاع و مشمول محرومیت از صید خواهند شد.

استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون "ترال" ، فشار بیش از از حد به ذخایر آبزیان ، فعالیت شناورهای غیرمجاز و بدون پروانه صیادی ، ورود شناورهای بیگانه به صیدگاه‌های آبهای سرزمینی درشمال غرب خلیج فارس، سنگینی ناوگان صیادی و صید در فصل ممنوعه از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

صیادان خوزستانی سالانه ۵۰ تا ۵۵هزار تُن در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و خورهای منطقه صید می کنند که هرساله به دلایل مختلف از میزان صید دریایی کاسته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین