کد خبر: ۸۲۲۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

واکنش ابطحی و رحیمی‌جهان‌آبادی به عفو برخی زندانیان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که «نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در اتفاقات اخیر کشور، نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود»، گفت: عفو معترضین می‌تواند شکاف‌ها و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند.
واکنش ابطحی و رحیمی‌جهان‌آبادی به عفو برخی زندانیان
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی ابطحی در گفتگو با ایسنا درباره تاثیرات موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان ناآرامی‌های اخیر کشور بر ترمیم گسل‌ها و شکاف‌های ایجاد شده، اظهار کرد: این عفو از این جهت اهمیت دارد که برای اولین بار به صورت رسمی اعلام شده آزادشدگان در ارتباطات با حوادث اخیر بوده‌اند و این موضوع کمتر سابقه داشته است که به صورت رسمی در مورد زندانیان امنیتی و سیاسی اعلام شود.

وی ادامه داد: این عفو می‌تواند گشایشی باشد برای فهم و شنیدن حرف معترضان و گشایشی باشد در امور سیاسی کشور، زیرا کسانی که حرف آزادی آن‌ها مطرح شده است، کسانی هستند که به معنای واقعی به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند. امیدوارم آزادی آن‌ها به معنای شنیده شدن صدای آن‌ها تلقی شود و نسبت به آینده هم تلاش شود که دیدگاه اعتراضی که براساس قانون اساسی یک امر پذیرفته شده است، بهتر شنیده و دیده شود.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که «کسانی که دیدگاه افراطی در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبری را مورد توجه قرار دهند»، گفت: این عفو که مورد تایید رهبری قرار گرفته است، باید یک مبنا برای رویکرد سیاسی کشور باشد. آزادی نسل Z می‌تواند بحران‌های خانوادگی و همچنین شکاف‌و گسل‌های پیش آمده را ترمیم کند. نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در این قضایا نگاه‌های محبت آمیز مطرح شود و جای تقدیر دارد که نگاه قوه قضاییه در این موضوع با نگاه افراطیون متفاوت است.

رحیمی جهان آبادی: عفو رهبری دعوت عمومی برای همدلی بیشتر در جامعه است

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان گفت: متاسفانه مشکلات اقتصادی، تنش های سیاسی و فکری و ضعف مدیریتی طی چند دهه گذشته باعث ایجاد گسل ها، شکاف ها و اختلافات زیادی بین بخش‌های مختلف جامعه شده که کتمان آن دردی را دوا نمی‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی فرمان عفو مقام معظم رهبری یک نوع دعوت عمومی برای اجماع و همگرایی و همدلی و محبت بیشتر در جامعه است؛ ارزش پیام عفو رهبری از این جهت است که نوعی آرامش و همگرایی و همدلی را به جامعه برمی‌گرداند.

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: ما در موضوعات مختلف نیاز داریم که رهبری در جایگاه فراتر از قوای سه گانه که مورد احترام همه قشرهای سیاسی مردم است، جامعه را با فرمان عفو و همدلی و راهنمایی برای وحدت و همدلی بیشتر به سمت همگرایی بیشتر سوق دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجس مجلس ادامه داد: فرمان عفو رهبری پیام واضحی برای همه طیف‌ها و گروه هاست که برای همدلی بیشتر، کاهش تنش‌ها و رفع اختلاف نظرها تلاش کرده و جامعه را به سمت آرامش ببرند.

وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه عفو رهبری می تواند بخشی از دردها و آلام در جامعه را التیام ببخشد، گفت: عفو رهبری به همه گروه‌ها و طیف ها و شخصیت ها جهت دهنده است مبنی بر اینکه همه دست به دست برای ایجاد محبت و همدلی و همگرایی حرکت کرده و فضای همدلی در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند تا اینکه به سمت کینه و قطب بندی و دشمنی ها رویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین