کد خبر: ۸۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

گمانه‌زنی اولیانوف از سرنوشت برجام

در حالی که مقامات آمریکا بارها اعلام کرده اند که مذاکرات برجام در دستور کار این کشور نیست، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که طی چند روز گذشته نشانه‌هایی وجود داشته که حاکی از نهایی شدن احتمالی توافق بر سر مذاکرات در وین دارد.
گمانه‌زنی اولیانوف از سرنوشت برجام
آفتاب‌‌نیوز :

این دیپلمات روسی درباره گزارش‌های ادعایی که در روز‌های گذشته درباره مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن منتشر شده، گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که طرف آمریکایی در قطر پیشنهاد‌هایی در ارتباط با توافق هسته‌ای به ایران داده گرچه آن‌ها غیرمستقیم بوده و از طریق وزیر خارجه قطر منتقل شده است.

وی در مصاحبه با شبکه راشا تودی اظهار داشت: نشانه‌ها به نظر حاکی از این است که آمریکا امید به یک خط مستقیم ارتباطی با ایران دارد اگرچه تا کنون هیچ ارتباط مستقیمی بین آن‌ها نبوده است.

اولیانوف در این گفتگوی تصویری با شبکه راشا تودی تأکید کرد: هیچ جایگزین منطقی برای برجام وجود ندارد. تمام گزینه‌های دیگر ناکارآمد هستند و تنها تفاوت بین آن‌ها منفی بودنشان است.

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، اضافه کرد: به همین دلیل است که ما طرفدار به نتیجه رساندن مذاکرات وین هستیم که در مجموع بسیار موفقیت‌آمیز بود و ما را قادر به دستیابی به یک توافق نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین