کد خبر: ۸۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

عمویی: حجم تجارت خارجی تا پایان سال به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی اقدامات وزارت خارجه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی گفت: حجم تجارت خارجی کشورمان منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
عمویی: حجم تجارت خارجی تا پایان سال به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع پیگیری تقویت رویکرد دیپلماسی اقتصادی با دعوت از دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای صفری با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در وزارت خارجه در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی گفت که با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ۱۰ ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم و طی ۱۰ ماه به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

عمویی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته که در جلسه ارائه شد، حجم تجارت خارجی کشورمان منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی‌ همچنین گفت: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه به تفکیک حوزه های جغرافیایی برنامه های عملیاتی وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی را ارائه کرد و بیان داشت که با هدف خنثی سازی تحریم ها، از طریق متنوع سازی بازارهای صادراتی و مبادی وارداتی را دنبال می کنیم و در این جهت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از اولویت های ماست.

به گفته عمویی، در این جلسه اعضای حاضر از کمیسیون امنیت ملی، با طرح دیدگاه های خود بر توجه ویژه به کشورهای آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین تاکید کردند. همچنین نمایندگان بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی از مسیر پیمان‌های پولی دوجانبه، تهاتر و تمرکز بر موقعیت خاص ترانزیتی کشورمان تمرکز کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین