کد خبر: ۸۲۳۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

چهره کلیدی جنگ اوکراین برکنار شد

با اعلام برکناری وزیر دفاع اوکراین، گفته می‌شود رئیس بخش اطلاعات نظامی این کشور به این مقام منصوب خواهد شد.
چهره کلیدی جنگ اوکراین برکنار شد
آفتاب‌‌نیوز :

دیوید آراخامیا، رهبر پارلمانی حزب خادم مردم، در پستی تلگرامی درباره زمان جایگزینی رزنیکوف چیزی نگفت. انتخاب وزیر دفاع به عهده رئیس‌جمهور بوده است؛ ولی دفتر زلنسکی نیز اواخر روز یک‌شنبه از اظهارنظر خودداری کرد.

به گزارش بلومبرگ، اوکراین تحت فشار متحدانی که از کی‌یف علیه روسیه حمایت می‌کنند، به دنبال سرکوب فساد است و بدین منظور کمپن ضدفساد به راه انداخته است. وزارت دفاع اخیراً با اتهاماتی مبنی بر دزدی برخی مقامات از محل پول منابع غذایی نیروهای مسلح روبرو شد. گفته شده است که در این قرارداد بهای بسیار بالایی برای خوراک پرداخت می‌شود. یکی از معاونان وزارت دفاع اخراج و به عنوان مظنون اصلی در رسوایی مالی معرفی شده است و یکی دیگر از کارکنان به طور جداگانه از مقام خود استعفا داده است. با این حال، رزنیکوف و این وزارت‌خانه آن را رد کرده‌اند.

رزنیکوف، ۵۶ساله، در دفاع مقابل تهاجم ولادیمیر پوتین نقشی کلیدی داشت. به گفته آراخامیا که در سال ۲۰۲۱ به این سمت منصوب شد، ژنرال کایریلو بودانوف جایگزین رزنیکوف خواهد شد؛ زیرا زمان و شرایط تقویت و سازمان‌دهی مجدد را اقتضا می‌کند. آراخامیا گفت: دشمن برای آغاز یک حمله آماده می‌شود. ما نیز برای دفاع و بازگرداندن آنچه متعلق به ما است می‌شویم. در این مرحله، مجریان قانون باید نه توسط سیاستمداران، بلکه توسط ارتشی‌های حرفه‌ای مدیریت شوند.

رزنیکوف با تلاش برای تأمین سلاح‌های پیشرفته غربی، به کشورش کمک کرد تا از آغاز حمله روسیه از اوکراین دفاع کرده و ورق را به نفع کشورش برگرداند. روزنامه‌نگاری در ماه ژانویه گزارش داد که زیردستان رزنیکوف عمداً اقلام اساسی ارتش را برای منفعت شخصی، با قیمتی بالا می‌خریدند. اتهاماتی که او و وزارت دفاع رد کردند.

آراخامیا گفت که رزنیکوف متصدی وزارت صنایع استراتژیک خواهد شد. وی گفت: با توجه به تجربه رزنیکوف و نیاز به بهبود وزارتخانه، این تصمیم کاملاً منطقی است.

منبع: اکو ایران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین