کد خبر: ۸۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶

وزیر کشور نخستین مسافر خط ۲ مترو شیراز شد

فاز نخست خط ۲ مترو شیراز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و مسافرگیری این خط از ایستگاه میدان امام حسین (ع) در مرکز این کلانشهر به سمت ایستگاه میدان قهرمانان (میانرود) در جنوب شهر انجام شد.
وزیر کشور نخستین مسافر خط ۲ مترو شیراز شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، وزیر کشور را در این آیین که چهارشنبه همزمان با دهه فجر برگزار شد، همراهی می‌کرد.

خط ۲ مترو کلانشهر شیراز با حدود ۱۵.۱ کیلومتر طول از میدان شکوفه در میانرود (شهرک بهارستان) در جنوب این شهر آغاز شده و پس از طی کردن میدان قهرمانان و تقاطع کمربندی و بلوار عدالت، عادل آباد، بزرگراه رحمت، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، میدان بسیج (فرودگاه)، چهارراه گمرک و پانزده خرداد (پارامونت) به میدان امام حسین (ع) (ستاد) می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع دارد، سپس با طی کردن در مسیر پارک آزادی، میدان گاز، خیابان حر، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه در فاز‌های بعدی به میدان گلستان (کلبه سعدی) منتهی می‌شود.

قطار شهری شیراز به طول ۹۰ کیلومتر تعریف شده که خط ۲ آن به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود با ۱۳ ایستگاه به خط یک مترو این کلانشهر متصل می‌شود.

عملیات اجرایی خط ۲ مترو شیراز از سال ۹۳ آغاز شد. ۵۰ درصد هزینه توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها توسط دولت تامین می‌شود.

خط یک قطار شهری شیراز پیش از این به طول ۲۴.۵ کیلومتر، محدوده شرق را به غرب کلانشهر شیراز متصل کرده است.

سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴.۵ کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و در سال ۹۶ فاز بعدی این مسیر تکمیل شد.

مترو شیراز در ۶ خط طراحی شده که حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و طی قریب به ۲ دهه‌ای که از شروع احداث قطار شهری شیراز می‌گذرد تنها یک خط آن و حدفاصل میدان گلسرخ تا میدان احسان به بهره برداری رسیده بود که چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ فاز نخست خط ۲ این شهر نیز به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی خط سه قطار شهری شیراز نیز مردادماه ۱۳۹۹ در آیینی آغاز شد.

در آن زمان این نوید داده شد که فاز اول خط سه قطار شهری شیراز نیز به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه در طول پنج سال به بهره برداری برسد که در نهایت فاز تکمیلی این پروژه ۱۲ کیلومتر با هشت ایستگاه خواهد بود.

خط سه قطار شهری شیراز در ادامه خط یک مترو قرار دارد و مزایای تکمیل آن این است که ایستگاه راه آهن شیراز - اصفهان با خط راه‌آهن بین شهری یک سکوی مشترک خواهند داشت و همین محل اتصال امکان ارتباط ریلی بین شیراز و شهر‌های همجوار و شهر‌هایی را که در امتداد راه آهن بین شهری قرار دارند فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین