کد خبر: ۸۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
هیچ کزارشی از ماده سمی خاصی در این رابطه نداشته‌ایم

وزیر کشور: منشا مسمومیت دانش‌آموزان را پیدا نکرده‌ایم/ کسی هم بازداشت نشده/ خانواده‌ها جو روانی راه انداخته‌اند!

وزیر کشور با رد برخی اخبار درباره بازداشت افراد دخیل در ماجرای مسمومیت دانش آموزان، گفت: اخبار مختلف در این باره و همچنین فلج شدن دانش اموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند.
وزیر کشور: منشا مسمومیت دانش‌آموزان را پیدا نکرده‌ایم/ کسی هم بازداشت نشده/ خانواده‌ها جو روانی راه انداخته‌اند!
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از مدارس شهرهای کشور، گفت: درپی حوادث اخیر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان عزیز ما که موجب نگرانی مردم شده بود. جلسه کاملی با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل، دستگاه‌های امنیتی و برخی استانداران بررسی شد.

وزیر کشور اضافه کرد: حاصل جمع آن بود که اولا درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه برای فرزندان مطرح شده بود بیش از ۹۰ درصد بر اثر عوامل خارجی نبود و بر اثر استرس بود. آن دسته هم که سردرد و سرگیچه و حالت تهوع داشتند با بیمارستان منتقل شدند و در ساعات اولیه منتقل شدند و در حدود ۱۰ نفر که بیماری زمینه ای داشتند نگه داری کردند تا بعد از بررسی کامل، از بیمارستان مرخص شوند.

وی افزود: تاکنون بررسی‌ها عامل خاصی را نشان نمی‌دهد. لذا تاکنون ماده قطعی خاصی عامل آن نبوده است. این که یک ماجراجویی شخصی بوده و یا عوامل خارج از مدرسه در آن دخیلی بودند در دست بررسی دستگاه‌های امنیتی است و عوامل مشخصی شناسایی نشده و کار دستگاه‌های امنیتی ادامه دارد.

رئیس شورای امنیت کشور اظهار داشت: دشمنان ما تلاش دارند کشور را دچار اختلال کنند و تلاش می‌کنند در دل دلبندان ما هراس ایجاد کنند و با روح و روان خانواده ها بازی کنند. در داخل هم نباید هراس‌افکنی کنند و دانش اموزان و خانواده ها را دچار استرس کنند.

وحیدی ادامه داد: وزیر آموزش و پروش و پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌ها در حال پیگیری هستند و به محض به دست آمدن اطلاعات در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی ضمن رد اخبار اخیر در خصوص بازداشت افراد دخیلی در این موضوع، گفت: خبرهای مختلفی داده می‌شود که همه کذب است. فلج شدن دانش اموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند. اگر دستگاه‌ها اطلاعاتی کشف کردند به اطلاع مردم میرسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین