کد خبر: ۸۳۰۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

کنایه پوتین به تاجران روس:‌ می‌گفتند نگهداری دارایی‌ها خارج از روسیه امن‌تر است؛ حالا چطور؟!‌

رئیس جمهور روسیه، باور قبلی مقامات و مدیران اجرایی این کشور درباره اینکه نگهداری اموال‌شان در خارج از روسیه «به مراتب امن‌تر» است را زیر سوال برد.
کنایه پوتین به تاجران روس:‌ می‌گفتند نگهداری دارایی‌ها خارج از روسیه امن‌تر است؛ حالا چطور؟!‌
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی برای تاجران برجسته روسیه، باور قبلی آن‌ها درباره امن بودن نگهداری اموال و دارایی‌هایشان در خارج روسیه را به چالش کشید.

به گزارش تاس، پوتین در نطق خود در اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه گفت: قبلا این جمله را می‌شنیدم؛ «بهرحال نگهداری اموال در خارج از کشور به مراتب امن‌تر است»؛ الان چطور؟ هنوز هم امن‌تر است؟

وی افزود: پایه و اساس حقیقی موجودیت ما و آینده خانواده‌ها و فرزندان ما همینجاست. تنها با درک این موضوع است که تجارت کردن برای افراد رضایت به ارمغان آورده و به آن‌ها کمک می‌کند تا کاملا از ظرفیت‌های خود بهره برده و به خودباوری و شکوفایی برسند.

پوتین تاکید کرد: باور دارم که تجار ما هرچه بیشتر این ارزش‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، روسیه قوی‌تر خواهد شد و هرچه اقتصاد ما قوی‌تر شود، سرعت بهبود کیفیت زندگی بیشتر شده و کارآفرینان و تجار از اعتبار و احترام عمومی بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه پارسال، تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه مسکو، به مصادره‌شدن حدود ۳۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های دولتی، ذخایر ارزی و اموال آلیگارش‌های روش توسط بانک‌ها و مقامات غربی منجر شد.

حدود یک سال پس از آغاز مواجهه نظامی، سیاستمداران و فعالان غربی با اعمال فشار بر مقامات و رهبران کشور‌های اتحادیه اروپا، خواستار انتقال این دارایی‌ها به اوکراین برای بازسازی این کشور شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین