کد خبر: ۸۳۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان

هواشناسی ۲۷/ ۱۲/ ۱۴۰۱/ ورود سامانه جدید بارشی از فردا / ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته ادامه دارد.
هواشناسی ۲۷/ ۱۲/ ۱۴۰۱/ ورود سامانه جدید بارشی از فردا / ادامه بارش‌ها تا اواسط هفته
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

روز یکشنبه در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی، شرق استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همچنین بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته ادامه دارد و روز دوشنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد و از ورود سامانه جدید بارشی از فردا، احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد.

احتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان

صادق ضیائیان نیز در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و روز‌های آینده اظهار کرد: شنبه (۲۷ اسفند) در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین سبب بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر باعث بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: این وضعیت جوی دوشنبه (۲۹ اسفند) در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

به گفته ضیائیان، در روز دوشنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: سه‌شنبه (۱ فروردین) به جز استان سیستان و بلوچستان و چهارشنبه (۲ فروردین) به جز جنوب استان‌های فارس و بوشهر در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد که خلیج فارس و تنگه هرمز در روز شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از دوشنبه تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اسفندماه) صاف در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۲۹ اسفندماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اسفندماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین