کد خبر: ۸۳۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

قیمت دلار صرافی ملی؛ ۴۲.۴۰۰ تومان

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۳۴۲ هزار و ۴۰۰ (چهل و دو هزار و چهارصد) اعلام شد.
قیمت دلار صرافی ملی؛ ۴۲.۴۰۰ تومان
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۱ هزار و ۹۷۶ (چهل و یک هزار و نهصدو هفتاد و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۴۰۰ (چهل و دو هزار و چهارصد) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۴ هزار و ۴۹۴ (چهل و چهار هزار و چهارصد و نود و چهار تومان) و قیمت فروش یورو ۴۴ هزار و ۹۴۴ تومان (چهل و چهار هزار ونهصد و چهل و چهار تومان) است.

قیمت دلار دیروز با روند افزایشی باز شد. این اسکناس آمریکایی که روز پنجشنبه متاثر از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی و مقامات بلندپایه اقتصادی، بانکی و نظامی به امارات در نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی قرار گرفته بود، امروز با افزایش تقاضا دو پله صعود داشت.

در حالی که تصور می‌شد در روز‌های باقیمانده سال افزایش معناداری در قیمت دلار نداشته باشیم، بازار ارز متاثر از افزایش تقاضا در روند صعودی قرار گرفت. تحلیلگران ارزی در نخستین ساعات معاملاتی دیروز، معتقد بودند سطح ریسک در روز‌های پایانی سال بالاست و بازارساز ترجیح می‌دهد با افزایش عرضه مانع رشد قیمت دلار شود.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گویند بازیگران ارزی طی مدت باقیمانده از سال جاری ترجیح می‌دهند دارایی‌های ریالی خود را به دلار تبدیل کنند.

از بازار چه خبر؟

معاملگران می‌گویند با وجودی که بازار نیمه تعطیل است، اما تقاضا بالاست و بازار شلوغ است. از طرفی افزایش مسافرت‌ها تقاضای ارزی را بالا برده است.

دیروز قیمت دلار در بازار‌های موازی برخلاف دلار تهران کاهش داشت. قیمت دلار هرات ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان شد و بیش از هزار تومان کاهش داشت. دلار سلیمانیه ۴۵ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شد و کاهش محدودی داشت. درهم امارات، اما نسبت به روز پنجشنبه ۲۵ اسفند افزایش محدود ۱۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

همچنین دلار در مرکز مبادله ارز و طلا با قیمت ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومانی روز پنجشنبه و بدون تغییر قیمت کشف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین