کد خبر: ۸۳۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

نصب ۲۰ هزار دوربین بر روی البسه ماموران در سال ۱۴۰۲

سردار احمدرضا رادان، رییس پلیس کشور ضمن تشریح جزییات رزمایش نوروزی پلیس در سطح کشور، گفت: در کل کشور بالغ بر ۲۵۰ هزار نیرو به‌کارگیری شده که بتوانند در حوزه‌های جاده و شهر، در حوزه کنترل بهتر مرز‌ها و در حوزه انتظامی که به طور خاص برای مقابله با سرقت است، ماموریت‌شان را انجام دهند.
نصب ۲۰ هزار دوربین بر روی البسه ماموران در سال ۱۴۰۲
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک سال نو به مردم ایران، گفت: سال ۱۴۰۲ را با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» آغاز کردیم. تفاوت امسال در این است که ماه رمضان هم در نوروز تبلور یافته و پلیس هم قرار است با مدلی از حرفه‌ای بودن و با هوشمندی، سال ۱۴۰۲ را به گونه‌ای آغاز کند که بتواند دغدغه‌های مردم را به راحتی شناسایی کرده و به صورت حرفه‌ای به آن‌ها پاسخ دهد تا دغدغه مردم در حوزه‌هایی که با پلیس مشترک بوده و در ماموریت پلیس قرار دارد، بهتر از گذشته سامان بگیرد و پاسخ داده شود.

وی درباره نصب دوربین بر روی لباس نیرو‌های پلیس، گفت: قطعا امکان اینکه دوربین روی لباس همه ماموران ما نصب شود، وجود ندارد. زیرا هنوز به این امکان نرسیده‌ایم، اما من قول می‌دهم که هر آنچه که دوربین البسه است، فعال و برخط باشند تا هم بتوانیم با حضور مامور، محیط را شناسایی کنیم و هم رفتار مردم و ماموران را بتوانیم تجزیه و تحلیل کرده تا اگر فرآیند یا رفتاری از هر دو طرف باید اصلاح شود، آن را در زمان خودش بتوانیم اصلاح کنیم.

رادان ادامه داد: برنامه ما این است که بتوانیم بالغ بر ۲۰ هزار دوربین البسه در سال ۱۴۰۲ برای پرسنل‌مان آماده، تجهیز و استفاده کنیم که عدد نسبتا خوبی است و می‌تواند تا حدودی ماموریت ما را پاسخ دهد.

او درباره جزییات رزمایش نوروزی در کل کشور نیز گفت: در کل کشور بالغ بر ۲۵۰ هزار نیرو به‌کارگیری شده که بتوانند در حوزه‌های جاده و شهر یعنی در حوزه راهنمایی و رانندگی، در حوزه کنترل بهتر مرز‌ها برای تامین امنیت آن‌ها و در حوزه انتظامی که به طور خاص برای مقابله با سرقت است، ماموریت‌شان را انجام دهند. در تهران بزرگ هم این عدد نزدیک به ۲۵ هزار نیرو است.

رادان درباره امنیت مرز‌ها نیز گفت: ما در جمهوری اسلامی می‌توانیم بگوییم که با وجود همه تهدیدات و مشکلات، امن‌ترین و بهترین مرز‌ها را داریم. طبیعی است که در دو زمینه اضافه کردن استحکامات به مرزهایمان و پوشش‌های بیشتر هوشمند، تلاش و اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال درباره اقدامات پلیس درمورد ماه مبارک رمضان گفت: فکر می‌کنم مردم عزیز ما ثابت کردند که خودشان نسبت به شعائر دینی‌شان ملزم هستند و خودشان رعایت می‌کنند. آن دسته جزئی و اندکی که رعایت نمی‌کنند، حتما مورد توجه قرار می‌گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین