کد خبر: ۸۳۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

امام جمعه قزوین: غنی‌سازی ۶۰ درصد را به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان شروع کرده‌ایم/ دشمن باور نمی‌کرد ما به غنی‌سازی ۶۰ درصد برسیم

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد تبریک دارد چراکه دشمن باور نمی‌کرد ما به اینجا برسیم، الحمدالله از روز گذشته اعلام شده که غنی‌سازی ۶۰ درصد را به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان شروع کرده‌ایم و خدا را بابت این موضوع شاکریم.
امام جمعه قزوین: غنی‌سازی ۶۰ درصد را به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان شروع کرده‌ایم/ دشمن باور نمی‌کرد ما به غنی‌سازی ۶۰ درصد برسیم
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۱ فروردین در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: در روز ۱۲ فروردین ملت با شرف، با فضیلت و با عظمت این مملکت ۹۸/۲ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، که در دنیا سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: این کار دشمنان ما را ناامید کرد، در حقیقت دشمنان ما در این روز از ما ناامید شدند اما دست از دشمنی برنداشتند، تلاش مذبوحانه کردند و هنوز هم تلاش‌های خود را ادامه می‌دهند، لذا امام (ره) ۱۲ فروردین را یوم الله نامیدند، مثل ۲۲ بهمن و نیمه خرداد که یوم‌الله هستند، یعنی ما در این روزها عظمت، بزرگی و اراده خدا را که بر اراده دشمنان مسلط شد، مشاهده کردیم.

این مسئول یادآور شد: اکنون امیدواریم دولت با مهار تورم، رشد تولید، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، همراهی و مشارکت عموم مردم بتوانند به اقتصاد و سفره مردم سامان دهد، البته مسئولان ما نسبت به معیشت مردم اهتمام دارند اما باید بیش از این‌ها همت کنند، مردم هم باید پشت مسئولان بایستند تا دشمن را ناامید کنند و بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد: مناسبت دیگری که نیاز به تبریک دارد، آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد است که دشمن باور نمی‌کرد ما به اینجا برسیم، الحمدالله ما به این موقعیت رسیدیم، از روز گذشته هم اعلام شده که غنی سازی ۶۰ درصد را به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان شروع کرده‌ایم و خدا را بابت این موضوع شاکریم.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: ما درخصوص ذخایر ژنتیکی نیز بسیار پیشرفت کرده‌ایم، در خیلی از رشته‌ها و زمینه‌ها جزو اولین‌های دنیا هستیم، در حالی که ما پیش از انقلاب اسلامی در تولید علم و فن آوری بسیار ضعیف بودیم.

طرحِ خوب رتبه‌بندی معلمان در اجرا کام معلمان را تلخ کرد

وی اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان طرح خوبی بود اما در اجرا این طرح شیرین را در کام معلمان ما تلخ کردند، البته الحمدالله وزارت آموزش و پرورش و دولت اقداماتی جبرانی را انجام دادند که یک نوع عذرخواهی عملی از جامعه معلمان بود و معلمان فرهیخته ما هم بایستی به این مهم توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جنوب سوریه مورد حملات شدید موشکی مقاومت اسلامی قرار گرفت، آمریکایی‌ها اعتراف کردند که این حملات تعدادی کشته و مجروح به جای گذاشته است، در ادامه نیز گفته‌اند ما قصد واکنش نداریم، اما آیا از روی خلوص قصد حمله ندارند یا می‌دانند که نمی‌توانند حمله کنند، چرا که اگر حمله کنند پاسخ محکم‌تری می‌گیرند.

وی گفت: از ترامپ نقل می کردند که گفته آمریکا مرده و رو به افول است، خیلی جالب است، دادگاه لاهه هم بعد از سالیان حکم حقانیت ایران و تجاوزگری آمریکا را صادر کرد که دستش را در جیب بانک‌های مهم کشور ما کرده است، دادگاه لاهه آمریکا را محکوم به غرامت کرد، یعنی این‌همه خسارت را باید بپردازد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا رو به افول است و ما همه نشانه‌های این فروپاشی را می‌بینیم و یقین داریم این فروپاشی مانند شوروی اتفاق خواهد افتاد، درباره رژیم صهیونیستی هم خدا را شاکریم که شاهد چنین شرایطی هستیم، شرایط داخلی رژیم صهیونیستی به شدت بحرانی است، بحران ۲ حزب در مقابل هم نیست که بگوییم اگر یکی از آن‌ها شکست خورد، دیگری آرامش را می‌آورد، بلکه بحران اساسی، مبنایی و لاینحل است، این شرایط داخلی آن‌هاست.

وی اظهار کرد: آن‌هایی که پیش از این دلشان می‌خواست با اسرائیل هم پیمان شوند، حتی از اسرائیل دعوت می.کردند به کشور آن‌ها برود، یعنی به این خفت و سرافکندگی رضایت می‌دادند، اکنون احساس ننگ می‌کنند که با اسرائیل همراه باشند، کشورهای پرجمعیتی مثل اندونزی که پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است، اجازه نداد تیم‌های ورزشی صهیونیستی در کشورش وارد شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین اسرائیل هم در درون خود دچار بحران جدی است و هم از بیرون به انزوا کشیده شده و هر روز این انزوا بیشتر و آن بحران فزون‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۱۹ سوره نور می فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (کسانی که دوست دارند زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده‏ اند شیوع پیدا کند، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود و خداست که می‏ داند و شما نمی دانید).

این مسئول عنوان کرد: این آیه می‌گوید آن‌هایی که دلشان می‌خواهد فحشا را در میان مومنین پخش کنند، آن کسی که روسری خود را برمی‌دارد و بی‌حیایی را به نمایش می‌گذارد، این دوست دارد فحشا و بدی را شیوع دهد و همه باید با همدلی و همراهی از این کارها پرهیز کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: شاید در میان آن‌ها آدمهایی هستند که مامور فرهنگ غرب نیستند اما متوجه نیستند؛ ما از آن‌ها دعوت می‌کنیم که چشمشان را باز کنند و بفهمند و باعث زحمت و دلخوری جامعه نشوند. جمعیت چند میلیونی که در راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن به میدان آمدند خواستند که جامعه ما پاک باشد و از بی‌حیایی، بی بندو باری، فساد و فحشا پاک باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین