کد خبر: ۸۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

در زمان اعتراض معلمان، وزیر آموزش و پرورش کربلا بود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلات روز‌های اخیر جامعه فرهنگیان، گفت: فرآیند استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید می‌خورد و آینده این وزارت از سوی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.
در زمان اعتراض معلمان، وزیر آموزش و پرورش کربلا بود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد وحیدی با اشاره به معوقات در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شده با وزیر آموزش و پرورش، معاونین و سازمان برنامه و بودجه، تأخیر در پرداخت پیش‌بینی می‌شد و مسئولین در جریان این پیش بینی قرار داشتند.

این نماینده مجلس گفت: عدم درک درست وزیر آموزش و پرورش و تیم مالی نسبت به این بحث و عدم همکاری درست سازمان برنامه و بودجه در نقطه پایانی باعث این اتفاقات شد. در چنین شرایط حساسی شخص وزیر هم چند روزی در سفر زیارتی کربلا بوده و در کشور حضور نداشت در حالی که فرهنگیان در وضعیت حساسی به سر می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات به حق فرهنگیان و بازخوردی که از نمایندگان سراسر کشور دریافت شد، فرایند اصلی ورود مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید می‌خورد و نسبت به آینده این وزرات از سوی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.

وحیدی با اشاره به اینکه این آسیب نباید به بدنه و دولت و نظام منتقل شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش نسبت به مابه التفاوت پرداخت و احکامی که ناقص انجام شده به استان‌ها اعلام کرده که وضعیت مشخص شود تا فرهنگیان بیش از این بلاتکلیف نمانند.

به نوشته ایسنا، نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی بیان داشت: به رئیس جمهور پیشنهاد شده است تا از حداکثر اختیارات خود برای حل این مشکل استفاده کند و در صورت نیاز مجلس نیز می‌تواند افزایش بودجه و اصلاح قانون را انجام دهد.

اطلاعیه آموزش و پرورش درباه عدم پرداخت حقوق معلمان

امروز نیز وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد با عوامل تاخیر و نحوه پرداخت حقوق اسفند ۱۴۰۱ فرهنگیان اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت: «متاسفانه با توجه به تغییر در نگارش حقوق اسفندماه در آخرین لحظات پایان سال ۱۴۰۱، پرداخت حقوق اسفندماه همکاران فرهنگی با مشکلاتی روبه‌رو شد که به همین جهت از کلیه همکاران عذرخواهی می‌شود. ÷در پی دستور کتبی وزیر محترم آموزش و پرورش در مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، قصور منجر به تاخیر و نحوه پرداخت به‌موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان محترم، متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره کل مالی تشخیص داده شد، که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به عمل خواهد آمد.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین