کد خبر: ۸۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

مخالفت لبنان با افزایش کمک‌ها به آوارگان سوری

در گزارش‌های رسانه‌ای آمده است که دولت لبنان با درخواستی از جانب کمیساریای آوارگان جهت افزایش ارزش کمک‌های ارائه شده به آوارگان سوری مخالفت و اعلام کرده که این کمک‌ها برابر با حقوق یک وزیر در دولت لبنان است.
مخالفت لبنان با افزایش کمک‌ها به آوارگان سوری
آفتاب‌‌نیوز :

منابع تاکید کردند که وزارت امور اجتماعی لبنان با درخواست کمیساریای آوارگان جهت دادن کمک‌هایی با دلار به آوارگان سوری مخالفت کرد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، درخواست مبنی بر این بود که به هر خانواده ماهانه ۴۵ دلار و هر فرد ۲۰ دلار داده شود. دولت لبنان همچنین درخواست دیگری را رد کرد که خواهان این بود که مبلغ با لیره باشد اما به حدود ۱۵ میلیون لیره (حدود ۱۳۶ دلار) افزایش یابد. مبلغ قبلی دو میلیون و پانصد هزار لیره برای هر خانواده (۲۲.۷ دلار) و یک میلیون و ۱۰۰ هزار برای فرد (حدود ۱۰ دلار) است.

منابع تصریح کردند، به جای آنکه کمیساریا شرایط را به سمتی سوق دهد که آوارگان را به کشورشان بازگرداند یا حداقل، عنوان آوارگی را از حدود ۵۰۰ هزار فرد ثبت شده به عنوان آواره بردارد چراکه آنها ماهانه بین لبنان و سوریه در آمد و شد هستند و یعنی خروجشان اقتصادی بوده و بنا به دلایل امنیتی نیست که مانع از بازگشت آنها شود اما به جای این کارها، کمیساریا به دنبال افزایش قیمت کمک‌ها به آنها است.

منابع اعلام کردند، این ارزش افزایش یافته بدین معناست که مبلغی که یک خانواده سوری درخواست می‌کنند، اگر فرض کنیم که به ۱۵ میلیون برسد، بیشتر از حقوق یک کارمند در بخش دولتی می‌شود و حقوق یک وزیر لبنانی از هشت میلیون و پانصد هزار لیره پا فراتر نمی‌رود.

برآوردهای رسمی حکایت از این دارد که تعداد آوارگان سوری در لبنان به حدود ۱.۵ میلیون رسیده است که بیشتر آنها از شرایط معیشتی سختی رنج می‌برند که بحران‌های اقتصادی کشور میزبان نیز شرایط آنها را سخت‌تر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین