کد خبر: ۸۳۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

دستگیری دزدی که به دختر ۸ ساله رحم نکرد

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از انهدام باند سارقان محتویات داخل خودرو، سارق طلا‌های یک دختربچه، قاچاقچی موادمخدر و ... در جریان ماموریت‌های جداگانه پلیس خبر داد.
دستگیری دزدی که به دختر ۸ ساله رحم نکرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حسین‌علی ابن علی به تشریح چهار مورد از ماموریت‌های فرماندهی انتظامی شهرستان ری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ یکی از ماموریت‌ها مربوط به انهدام باند سرقت محتویات داخل خودرو است. در تاریخ دوم فروردین ماه امسال و درپی وقوع یک فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده باقرشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت که در تحقیقات ابتدایی عوامل کلانتری باقرشهر مشخص شد، سه مرد سارق در ساعات پایانی شب خودروی موردنظر را شناسایی و سپس با تخریب در خودرو اقدام به سرقت کامپیوتر آن کرده‌اند.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری باقرشهر با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی، در نهایت موفق شدند در بیست و ششم فرودین ماه امسال هویت سه متهم اصلی پرونده را که از سارقان سابقه دار بودند شناسایی کنند. بررسی‌های ماموران نشان از این داشت یک نفر از متهمان از سارقان سابقه‌دار است که یک سال پیش از زندان آزاد شده و پس از رهایی از زندان با تشکیل باند دست به سرقت محتویات خودروهای سواری زده است.

ابن‌علی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه سارق را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهمان ۳۸ تا ۴۶ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده باقرشهر اعتراف کردند.   متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. با این وجود تحقیقات پلیس در این پرونده همچنان ادامه دارد و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند با حضور در کلانتری ۱۷۵ باقرشهر شکایت خود را ثبت کنند.  

توقیف محموله ۴۵ کیلوگرمی تریاک

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر و کشف ۴۵ کیلو تریاک در مسیر مواصلاتی به این شهرستان خبرداد و گفت:‌ عوامل مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان ری در بیست و پنجم فروردین ماه و در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ هایی از قاچاق موادمخدر از استان‌های جنوبی کشور به وسیله یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ دست پیدا کردند.

وی افزود: روز گذشته ماموران پلیس با کنترل و مراقبت‌های نامحسوس در محور قم – تهران خودروی مورد نظر را مشاهده و به راننده خودرو سواری پژو ۲۰۶ دستور ایست دادند که راننده خودرو از پذیرش این درخواست سرباز زد که در نتیجه آن پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو توسط ماموران متوقف شد. ماموران در این عملیات متهم را دستگیر و در بازرسی از خودرویش ۴۵ کیلوگرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.  

ابن‌علی با بیان اینکه خودروی مذکور نیز به پارکینگ منتقل شد، گفت:  متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد.

ایستگاه پایانی سارقان باغات

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند سه نفره سرقت باغات و مزارع خبر داد و گفت: هفتم فروردین ماه امسال با مراجعه فردی به کلانتری خاورشهر و اعلام وقوع سرقت از باغات و مزارع در محدوده این کلانتری،   رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شده و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان با تخریب قفل‌های در ورودی و فنس‌ها وارد یکی از باغات روستای زمان‌آباد شده و اقدام به سرقت کرده‌اند.

وی افزود: با تحقیقات محلی محدوه جغرافیای جرم، استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار و بازبینی دوربین‌های مداربسته هر سه متهم جوان که از اتباع کشور همسایه بودند به همراه مالخر اموال مسروقه مورد شناسایی قرار گرفتند. تیم عملیات کلانتری در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در بیست و پنجم فروردین ماه سال جاری مخفیگاه متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شده و هر سه سارق را به همراه مالخر اموال مسروقه در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

به گفته ابن‌علی متهمان پس از انتقال به کلانتری خاورشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از باغات اعتراف کردند که  باجانمایی محل‌های سرقت تاکنون پنج مال باخته شناسایی شده‌اند. متهمان نیز پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی اعزام شدند.

سارق طلاجات کودک ۸ ساله در دام پلیس

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق طلاجات دختر بچه هشت ساله در ماموریتی دیگر خبر داد و گفت:‌ در تاریخ هجدهم فروردین ماه امسال سرقت طلاجات دختر بچه‌ای از سوی مرد جوان با یک دستگاه خودرو پراید در محله امین آباد شهرستان ری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که پس از تشکیل پرونده اولیه، موضوع ازسوی عوامل پلیس آگاهی این شهرستان پیگیری شد.

وی افزود: در همین راستا کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و همکاری اهالی محل تصاویر مختلفی از فرد سارق به دست آوردند و هویت متهم و  سپس مخفیگاه سارق را در محدوده جنوب شهرستان ری در یکی از باغات شناسایی کردند. با به دست آوردن این اطلاعات هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا انجام و تیم‌های عملیات پلیس آگاهی شهرستان ری به محل اعزام و متهم را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ابن‌علی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه این فرد طلاجات مسروقه که در داخل کانال کولر پنهان شده بود، کشف و ضبط کردند، گفت:‌پس از انتقال متهم به مقر پلیس، متهم  با مشاهده ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف باز کرد و به بزه ارتکابی اعتراف کرد. در حال حاضر نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان دیگر تحت نظر پلیس قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین