کد خبر: ۸۳۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

پارلمان عربی بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر را رد کرد

پارلمان عربی امروز (جمعه) بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر را محکوم کرد و خواهان آن شد که از دخالت در امور کشور‌های به طور کامل دست بکشد.
پارلمان عربی بیانیه پارلمان اروپا درباره الجزایر را رد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این نهاد با صدور بیانیه‌ای، بیانیه پارلمان اروپا درباره آزادی بیان در الجزایر را به شدت محکوم کرد و آن را دخالت آشکار در امور داخلی الجزایر و ادامه رویکرد غیرقابل قبول پارلمان در صدور بیانیه های مشابه پیرامون حقوق بشر در کشورهای عربی دانست.

به گزارش به نقل از روسیا الیوم، پارلمان عربی محتوای دروغین و گمراه کننده بیانیه پارلمان اروپا را رد کرد که به هیچ گونه حقیقت یا شواهد واقعی استناد ندارد و این بیانیه را ناقض قوانین و مقررات بین المللی دانست که بر اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر تاکید دارد.

این نهاد عربی از همتای اروپایی خود خواست خودش را قیّم کشورهای عربی نداند، مسائل حقوق بشری را سیاسی نکند و از آنها به عنوان دستاویزی برای مداخله در امور داخلی جمهوری الجزایر استفاده نکند.

پارلمان عربی از الجزایر و دیگر کشورهای عربی خواست به این گونه بیانیه های مشکوک توجه نکنند، زیرا این بیانیه ها توسط طرف‌هایی صادر می شود که هیچ اختیاری برای ارزیابی حقوق بشر در کشورهای عربی ندارند.

این نهاد در پایان تاکید کرد که بهتر است پارلمان اروپا به جای این اقدامات ناخوشایند، بر اساس منافع مشترک و روابط راهبردی که اتحادیه اروپا و کشورهای عربی را گرد هم می آورد، تلاش کند.

پیشتر پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حق آزادی بیان در الجزایر جرم تلقی می شود و خبرنگاران خارجی در این کشور فعالیت محدودی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین