کد خبر: ۸۴۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

قدرت دلار، طلای جهانی را بر زمین زد

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) به زیر مرز ۲۰۰۰ دلار رسید، زیرا سرمایه‌گذاران از نتیجه مذاکرات محدودیت بدهی ایالات‌متحده نگران بودند و دلار قوی‌تر قیمت‌ها را کنترل کرد.
قدرت دلار، طلای جهانی را بر زمین زد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت که طلا در کاهش قیمت به زیر سطح ۲۰۰۰ دلار به خوبی حمایت شده است و با وجود سقف بدهی می‌تواند جریان‌های امنی را به طلا وارد کند.

قیمت طلا روز سه‌شنبه پس از اعلام خرده‌فروشی ایالات‌متحده و اظهارات تند مقامات فدرال رزرو که باعث شد کاهش نرخ بهره به تعویق بیفتد و دلار را بالاتر برد، از سطح ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد.

دلار قوی‌تر بر تقاضای خارج از کشور برای طلا با قیمت دلار تاثیر می‌گذارد، در حالی که نرخ‌های بالاتر جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

واتر افزود که هر گونه سخنوری در مورد مبارزه با تورم از سوی مقامات فدرال رزرو از هم اکنون تا نشست ژوئن، در قیمت طلا تاثیر خواهد داشت و قدرت دلار روند صعودی طلا را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سهام‌های آسیایی کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران با مذاکرات سقف بدهی ایالات‌متحده و مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی متفاوت که بر احساسات تاثیر می‌گذاشت، ریسک‌گریز بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۶۳ دلار و ۷۹ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵۰۳ دلار و ۴۹ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین